מומחים: מתחזקת מגמת הקונסולידציה בתחום ייצור השבבים

הרכישה של LSI על ידי Avago תמורת כ-7 מיליארד דולר היא סימן לבאות בשוק: איחוד בין חברות ענק ● האנליסטים מעריכים כי הרכישה בוצעה מאחר שהמוצרים של שתי החברות משלימים וכי Avago מעוניינת להחליש השפעות המכירות ההפכפכות בתחום האלחוטי

מוצרים שמשלימים זה את זה, מוצרים שפותחים הזדמנויות לשווקים, מכירות חדשות והחלשת ההשפעות של המכירות ההפכפכות בתחום האלחוטי – אלה, לפי אנליסטים, הסיבות שהובילו את Avago להציע 6.6 מיליארד דולר במזומן כדי לרכוש את LSI.

העסקה לרכישת LSI היא השנייה בגודלה השנה בשוק יצרניות השבבים. היא הוכרזה כשלושה חודשים לאחר ש-Tokyo Electron הסכימה להימכר תמורת 9.39 מיליארד דולר לאפלייד מטיריאלס (Applied Materials).

האנליסטים מעריכים כי שתי הרכישות הללו, יחד עם מספר מהלכים נוספים, מתחילים להראות מגמה של קונסולידציה בתחום ייצור השבבים. בשני מקרים אלה מדובר בחברות ענק ולא בענקיות שבולעות סטארט-אפים קטנים שמשלימים עבורן נקודתית סל פתרונות, במקום שהן יפתחו כזה לבד.

מדובר בעסקה סינרגטית עבור שתי החברות. שתיהן פועלות בעיקר בתחומי הרשתות החוטיות, אלא ש-Avago מתמקדת ברשתות שמקשרות בין ארגונים ובין תחנות, ואילו LSI מתמקדת בבקרים למוצרי האיחסון שפועלים בשרתים וברשתות. המוצרים של LSI מכילים גם תוכנה ומתרכזים במרכזי נתונים וחדרי שרתים. החיבור של התחום החיצוני, יכולות העברת נתונים בין רשתות וכן מודולים שמבוססים על תקשורת אופטית כדי לספק פתרונות האצה של Avago עם הפתרונות המקומיים של LSI יכול להוביל ליצירת פתרונות חדשים ושלמים לחלוטין. מנכ"ל Avago, הוק טאן, התייחס אף הוא לכך כשאמר שמדובר בפתרונות שאין כיום למצוא בתעשייה. מכיוון שכך, לדברי המומחים, יצירת חברה אחת לא תפגע בבסיס הלקוחות של כל אחת מהן וסך ההכנסות של שתיהן אמור להיות שווה לזה של כל אחת מהן בנפרד. זה מוערך בכחמישה מיליארד דולר בשנה.

מקדם העסקה השלישי היה, על פי האנליסטים, הרצון של Avago להקטין במידה מסוימת את התלות שלה בהכנסות מתחום הרשתות האלחוטיות, שעל פי נתונים עמדו על כ-48% מך ההכנסות שלה בשנה שעברה. עם זאת, מדובר בתחום בו יציבות העסקאות שלה לא מספיק גבוהה ולאחר אישור העסקה עם LSI ההכנסות של החברה ממנו אמורות לרדת לכ-25% בלבד מסך ההכנסות. מהלך זה יבטיח לחברה כולה יציבות גבוהה יותר.

לפי ההערכות, Avago לא הייתה יוצאת למהלך הרכישה בלי הגיבוי של חברת ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake Partners), שהלוותה לה מיליארד דולר ל-7 שנים, עם אפשרות המרה למניות. סילבר לייק בעצם מגיעה ל-"סיבוב שני" עם Avago: היא הייתה אחד הגורמים שרכשו את החברה מ-HP ב-2005 והפכו אותה לחברה פרטית. שלוש שנים לאחר מכן הפכה Avago לציבורית ועד היום יש לסילבר לייק חבר דירקטוריון בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים