אריקסון תרכוש את יחידת הציוד האלחוטי של נורטל תמורת 1.13 מיליארד דולרים

ענקית הסלולר גברה במכרז על נוקיה-סימנס ומטלין פטרסון ● היחידה הנרכשת מספקת לטלפונים ניידים מבוססי שיטת CDMA ומכשירים המבוססים על טכנולוגיית הדור הרביעי LTE ● העסקה דרושה את אישור הרגולטורים בארצות הברית, וביצועה צפוי להסתיים עד סוף השנה

אריקסון (Ericsson) עתידה לרכוש את יחידת הציוד האלחוטי של נורטל (Nortel), בעסקה בשווי 1.13 מיליארד דולרים – כך מסרו שתי החברות בהודעה משותפת שפרסמו בסוף השבוע. בכך, גברה אריקסון על נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) ומטלין-פטרסון.

קארל הנריק סוונברג, מנכ"ל אריקסון, אמר כי "הרכישה הזו ממצבת אותנו כספקית טלקום מובילה בצפון אמריקה".

יחידת הציוד האלחוטי של נורטל מספקת מערכות לטלפונים ניידים מבוססי שיטת CDMA ומכשירים המבוססים על טכנולוגיית הדור הרביעי LTE. טכנולוגית ה-CDMA נמצאת בשימושן של שתי חברות הטלפון הגדולות בארצות הברית – ורייזון (Verizon) וספרינט נקסטל (Sprint Nextel). בנוסף, אנליסטים ציינו, כי טכנולוגיית ה-LTE תקבל משנה חשיבות בתחילת העשור הבא, מכיוון שהרישוי שלה למכשירי הסלולר יהיה שווה אז מיליארדי דולרים.

עם מימוש העסקה, צפויים יותר מ-2,500 עובדי החטיבה לעבור לעבוד באריקסון. העסקה דרושה את אישור הרגולטורים בארצות הברית, וביצועה צפוי להסתיים עד סוף השנה.

עד לקריסתה, הייתה נורטל יצרנית ציוד התקשורת הגדולה ביותר בצפון אמריקה. בינואר השנה הגישה החברה בקשה להגנה מפני פשיטת רגל, ומאז היא מנהלת משאים ומתנים למכירת נכסיה העיקריים. זאת, בעקבות הפסד של 5.8 מיליארד דולרים שאותו חוותה בשנה שעברה, לצד חובות של מיליארדים. כך, לפני ימים אחדים רכשה אווייה (Avaya) את החטיבה העסקית של נורטל תמורת 475 מיליון דולרים. חטיבת הרשתות האלחוטיות שלה נרכשה לפני כן על ידי נוקיה-סימנס תמורת כ-650 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים