קומדע הטמיעה בנתיבי ישראל מערכת חתימה אלקטרונית; ההיקף: מאות אלפי שקלים

המערכת מאפשרת למומחים של החברה לאשר החלטות ולחתום על מסמכים בחתימה אלקטרונית, באמצעות iPad

קומדע הטמיעה בנתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, מערכת לחתימה אלקטרונית פרי פיתוחה. הפרויקט ארך כמה חודשים והסתיים בנובמבר השנה, והיקפו עומד על מאות אלפי שקלים.

נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) מקבלת החלטות ומאשרת תוכניות להקמת תשתיות תחבורה ברחבי המדינה. החברה מטפלת באופן שוטף, מפקחת ומנהלת את התנועה בכ-6,000 ק"מ של כבישים, 1,200 גשרים ומנהרות ועשרות אלפי תמרורים, שלטים ונקודות מאור.

המערכת שהוטמעה היא נטולת נייר ומאפשרת לחתום בסבב חתימות באמצעות iPad. היא משרתת כ-30 חברי ועדת מכרזים בחברה (מומחים) ואת מקבלי ההחלטות בה. שלב אישור הבקשה על ידי הוועדה מתבצע במסגרת תהליך המבוסס על ייזום בקשות לשינויי חוזים על ידי המומחים עצמם, באמצעות יישום ייעודי במכשירי iPad. כל חברי הוועדה והמורשים חותמים על החלטות הוועדה בחתימה אלקטרונית. החיתום באמצעות המכשירים הניידים נעשה בתצורת שירות במיחשוב ענן, באמצעות תוכנת ComSignTrust.

התוכנה האלקטרונית מחליפה את הניירת, באמצעותה היו מבוצעות החתימות עד כה. עם הטמעת המערכת, כל חבר בוועדה חותם בחתימתו האלקטרונית ומתקיים סבב חתימות ממוחשב, מבוקר ומהיר. המאשרים יכולים לצפות במסמכים תומכי החלטה, לראות מי כבר חתם ואישר את המסמך בכל רגע נתון ובסוף התהליך להעביר אותו לביצוע – במהירות ועל פי חוק. ניתן גם להוסיף הערות למסמך החתום תוך כדי חתימה נוספת. המערכת יודעת לתמוך באנדרואיד (Android) וב-iOS.

לדברי גיא ליבוביץ', מנהל תחום מערכות תכנון וביצוע בנתיבי ישראל, "הפתרון מאפשר למספר מורשי חתימה בחברה לאשר במהירות ובקלות מסמכים חשובים ולהעבירם לביצוע מיידי. מצב זה חוסך לנו זמן וכסף על הוצאות נייר והדפסות מיותרות, והארגון שלנו ירוק יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים