האוצר כופף את משרד הבריאות: יטמיע מרכבה בכל בתי החולים במקומו של פרויקט מזור התקוע

פרויקט ה-ERP של הממשלה יוטמע בכל בתי החולים, כולל הפסיכיאטריים והגריאטריים ● בשלב ראשון, יוטמע מודול HR בכל בתי החולים הממשלתיים ● העלות המוערכת של הפרויקט היא מיליוני שקלים ● האוצר: מדובר על פתרון ביניים למזור ולא במקום

משרד האוצר החליט שלא להמתין יותר לפרויקט מזור של משרד הבריאות, שתקוע מזה שלוש וחצי שנים, ולהתחיל לבצע את פרויקט ה-ERP הממשלתי מרכבה בכל בתי החולים, בדומה למה שנעשה במשרדי הממשלה. לאנשים ומחשבים נודע, כי ביום ה' האחרון נערכה פגישה בהשתתפות בכירים במשרד האוצר, בשירות המדינה ובמערכת הבריאות, בהם חמישה מנהלי בתי חולים ממשלתיים. הוא פרש בפניהם את תוכניות הממשלה לסייע לבתי החולים להתקדם ביישום מערכת ה-ERP. כמו כן, הוא עדכן אותם כיצד היא מתכוונת לסייע בפתרון בעיית התוכנות המיושנות לניהול כוח אדם המוטמעות בבתי החולים אולם אינן תואמות לצרכיהם. ההערכה היא, כי הפרויקט יעלה לאוצר המדינה מיליוני שקלים, בעוד שפרויקט מזור מתוקצב ברבע מיליארד שקלים – כסף שלא ניתן כרגע לגעת בו.

בשלב ראשון, תטמיע נציבות שירות המדינה את מודול HR של מרכבה בכל בתי החולים הממשלתיים, בכלל זה בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים. כמו כל פרויקט מרכבה במשרדי הממשלה, מבוסס המודול הזה על תשתית של סאפ (SAP). בסיום הפגישה הוחלט, כי המשתתפים ישובו וידונו ביניהם כיצד להמשיך בפרויקט.

מלבד הרמתי השתתפו בפגישה מטעם המדינה יעקב ברגר – סגן נציב שירות המדינה, איתן מלמד – מנמ"ר משרד הבריאות ורויטל ויצמן – מנמ"רית נציבות שירות המדינה. כמו כן, נכחו בה, כאמור, מנהלים של חמישה בתי חולים ממשלתיים, וכן פרופ' גבי ברבש – מנכ"ל בית החולים איכילוב, אנשי HR בפרויקט מרכבה וגורמים מקצועיים. הפגישה נערכה בבית נציבות שירות המדינה בקריה בתל אביב.

גורמים בפרויקט מרכבה מציינים, כי תהליך החלפת כל מערכות ה-HR של הנציבות מיושם בכל משרדי הממשלה כחלק מתהליך מורכב וארוך של המרכבה. לדבריהם, בתי החולים הם גופים הומוגניים מבחינה זו, ויש להם פוטנציאל ליישם את המערכת מהר. באוצר מקווים, כי המערכת החדשה תהיה צעד ראשון בהחלפת מזור – פרויקט שאיש אינו יודע מתי יעלה לאוויר, אם בכלל.

עוד יצוין, כי אביב ותפנית – חבילות ה-ERP שבתי החולים הממשלתיים קנו – אינן כוללות מודול HR. נראה, כי כאשר יוחלט ליישם את יתר מרכיבי מרכבה באותם בתי חולים, משרדי האוצר והבריאות יצטרכו להחליט מה לעשות עם המערכות החדשות שנרכשו והאם ניתן לבצע התאמה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "כיום מופעלת בכל בתי החולים הממשלתיים מערכת כח האדם של נציבות שירות המדינה, מבוססת מחשב מרכזי מיושן ותוכנת סאפיינס. במסגרת תום החיים של המחשב המרכזי של נציבות שירות המדינה (במהלך 2010) – נדרשת הפעלת מערכת אלטרנטיבית עד להשלמת פרוייקט מזור בכל בתי החולים.מטעמי חסכון בעלויות הממשלה – הוחלט שמערכת זו תהיה מודול HR של מרכבה. כאמור – מדובר על פתרון ביניים עד להשלמת מזור, ולא פתרון מחליף לפרוייקט מזור. במסגרת זו התקיים דיון השבוע בין נציבות שירות המדינה ונציגי בתי החולים – בהשתתפות סגן החשב הכללי טל הרמתי".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אזרח

    "בעוד שפרויקט מזור מתוקצב ברבע מיליארד שקלים" - להחזיר את הכסף לסל התרופות ומייד !!! ולתת למבקר המדינה לחקור את מה שקרה בפרוייקט מזור. מה קרה לחקירת המשטרה בנושא החשבוניות הפיקטיביות ??

  2. אבי

    הגיע הזמן. רק נקוה שמנהל הפרוייקט יהיה מישהו ממרכבה,שבהנחיית טל הרמתי ידע לעבור את כל המכשולים שיציבו בפניו אנשי משרד הבריאות. ותנאיו יהיו על פי המכרז החדש.

אירועים קרובים