האיחוד האירופי למו"לים: תנו לנו חוות דעת על פרויקט סריקת הספרים של גוגל

נציגי האיחוד ייפגשו בראשית ספטמבר עם מו"לים, סופרים ואנשי גוגל, במטרה לבחון את הסכם הפשרה שהתקבל ביחס לפרויקט בארצות הברית ● על פי ההצעה, גוגל תורשה להעלות לרשת ספרים שאינם מודפסים עוד אולם יש עליהם זכויות יוצרים, תמורת 125 מיליון דולרים

האיחוד האירופי פנה לאחרונה להוצאות לאור וסופרים בבקשה לקבל את חוות דעתם על פרויקט סריקת הספרים של גוגל (Google). זאת, לקראת דיון שיתקיים ב-7 בספטמבר על ההצעה של ענקית החיפוש לפשרה, הנוגעת לפרויקט זה, עם המו"לים והסופרים בארצות הברית.

דובר גוגל מסר, כי נציגי החברה ישתתפו בדיון שייתקיים במוסדות האיחוד. "מטרת הדיון היא לברר את העובדות, ולא לערוך חקירה, ואנו מתכוונים לקחת בו חלק", מסר. הוא הוסיף, כי "אנחנו מסכימים לדבריה של ויויאן רידינג, הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, שאמרה: 'עלינו לחוקק באיחוד חוקים מודרניים כדי לעודד העברה של ספרים לתצורה דיגיטלית'".

על פי ההצעה, גוגל תורשה לסרוק ספרים שאינם מודפסים עוד, אך זכויות היוצרים עליהם עדיין בתוקף, ולהעביר אותם לתצורה דיגיטלית. זאת, לאחר שתשלם סכום של 125 מיליון דולרים. בית המשפט קבע שכל סופר שאינו מעוניין להיות צד להסכם הפשרה יצטרך להודיע על כך עד 4 בספטמבר. אנשי גוגל הציעו עסקאות שונות לחלק מהמוציאים לאור על יצירות שעדיין מודפסות, ובמקביל – סורקת החברה ספרים שזכויות היוצרים עליהם פגו.

מבקרי הפשרה, שאמורה להיכנס לתוקף באוקטובר הקרוב, טוענים שזו תעניק לגוגל מונופול על ספרים שאינם מודפסים עוד, אך עדיין יש עליהם זכויות יוצרים. לטענת גוגל, לעומת זאת, יעניק ההסכם לציבור גישה למיליוני ספרים שמעלים אבק על מדפי הספריות, והמו"לים והסופרים ייהנו מהכנסות נוספות.

בתחילת החודש הודיע משרד המשפטים האמריקני כי הוא פותח בחקירה רשמית ביחס להסכם הפשרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים