אפל תחת חקירה באיטליה בחשד להעלמת מס של מיליארד יורו

התביעה האיטלקית טוענת שענקית הטכנולוגיה נכשלה בהצהרותיה לשלטונות המס על 206 מיליון יורו ב-2010 ו-853 מיליון ב-2011 ● מאפל נמסר כי בדיקות קודמות שביצעו הרשויות הראו שהכול תקין והחברה מאמינה שכך יהיה גם הפעם

צרות לאפל (Apple) באיטליה: שלטונות המס במדינה מנהלים חקירה נגד אפל בחשד לתרמית מס של כמיליארד יורו. התובעים במילאנו טוענים שאפל נכשלה בהצהרותיה לשלטונות המס האיטלקיים על 206 מיליון יורו ב-2010 ו-853 מיליון ב-2011.

לפי הפרטים שפורסמו בעיתונות האיטלקית, החברה הבת של אפל במדינה רשמה חלק מרווחיה לטובת חברה בת שממוקמת מאירלנד, ובכך הפחיתה את ההכנסה שלה החייבת במס בארץ המגף.

ענקית הטכנולוגיה הגיבה לידיעה והודיעה כי "אפל משלמת כל דולר ויורו שהיא חייבת כמסים והיא מפוקחת ומבוקרת על ידי הממשלות ברחבי העולם. רשויות המס באיטליה כבר ערכו ביקורות על אפל ב-2007, ב-2008 וב-2009, ואישרו שהיא מצייתת לכל דרישות ה-OECD בנוגע לתיעוד ושקיפות. אנחנו בטוחים שהבדיקה הנוכחית תגיע למסקנה זהה".

אפל היא האחרונה בשורת חברות שהן יעד לחקירות מס באיטליה. במדינות אחרות בעולם פועלות ממשלות לנקוט אמצעים כדי למנוע מחברות כמו גוגל (Google), אמזון (Amazon) ואחרות להתחמק מתשלומי מסים לפי חוקים מקומיים. באיטליה מוכת המשבר מתמודדים שלטונות המס עם ירידות חדות בהכנסות ממסים, והם פועלים בצורה אגרסיבית מול חברות מקומיות ובינלאומיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים