סמסונג הכריזה על גרסה 2.2.1 של טיזן; תשיק את הסמארטפון בפברואר 2014

הענקית הקוריאנית הציגה בכנס המפתחים גם מאפיינים מגרסה 3.0, שתגיע לשוק ברבעון השלישי בשנה הבאה ● בין הפיצ'רים החדשים: שילוב מספר משתמשים על גבי אותו מכשיר ופיתוח ארכיטקטורה שתתמוך בעבודה ב-64 סיביות

סמסונג (Samsung) הכריזה בכנס מפתחי טיזן (Tizen) על גרסה 2.2.1 של מערכת ההפעלה אותה היא מפתחת יחד עם אינטל (Intel). במקביל הציגה גם חלק מהמאפיינים העיקריים של גרסה 3.0 של מערכת ההפעלה שאמורה להיות מושקת ברבעון השלישי של 2014. הגרסה המדוברת צפויה להיות זו שתשולב בטלפון הראשון של החברה הקוריאנית שיהיה מבוסס על מערכת ההפעלה הזו וצפוי להגיע לשוק בפברואר 2014.

גרסה 3.0 כבר תכלול עדכונים במערכת הליבה של מערכת ההפעלה והכלים מסביבה שמיועדים לפיתוח. אחד השינויים העיקריים יהיו תמיכה באפשרות לשלב מספר משתמשים באותו טלפון, בפשטות – כולל גישת אורח, כשלכל אחד יש למעשה סביבת עבודה משלו. מדובר, אם תרצו, בשעתוק של יכולת שקיימת בסביבה חלונות (Windows) השולחנית כבר מזה שנים רבות.

שינוי נוסף, או למעשה גישה חדשה, הוא פיתוח ארכיטקטורה שתתמוך בעבודה ב-64 סיביות, אחד הנושאים החמים כיום בשוק הנייד לאחר השקת ה-iPhone 5s. כפי שכבר נכתב בעבר באנשים ומחשבים, שימוש ב-64 סיביות יאפשר גישה למרחב זיכרון גדול יותר, וגם לשיפורים מסוימים בביצועים של מערכת ההפעלה. מרחב זיכרון גדול יותר אומר שסמסונג ואינטל רוצות להיות מוכנות לעידן בו כמות זיכרון העבודה של המכשירים תהיה גדולה מ-4 ג'יגה-בייט. השינויים האלה אמורים יהיו לבוא לידי ביטוי עבור מעבדים המבוססים על טכנולוגיות של ARM ושל אינטל כאחד.

Tizen 3.0 אמורה גם להכיל משאבים שיאפשרו יכולות תלת ממדיות מתקדמות בתצוגה של היישומים השונים, כולל מנוע תצוגה. המערכת החדשה תציע כמובן גם כלים מתקדמים למפתחים. אחד הכלים יהיה מנוע הרצה שמכונה Crosswalk, שמשלב HTML 5 עם יכולות הרצה טבעית. מנוע זה מבוסס על פרויקטים של קוד פתוח, כולל Chromium ו-Blink, כדי להציע נתיב המרה קל יחסית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים