ד"ר נעמי דדון: "תפקיד המנמ"ר עבר תהפוכות רבות; הוא חייב לדבר בשפה עסקית ולא טכנית"

"המנמ"ר צריך להיות מנהיג, מוביל פעולה, עם יכולת ביצועית בתנאי מתח, חוש פיננסי אינטואיטיבי, הבנה אנליטית מעמיקה של תהליכים עסקיים ובעל חזון", אמרה עו"ד דדון בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים

"המגמות מאתגרות ואינטנסיביות, באופן שמחייב את המנמ"ר ללמוד, להתעדכן, לקבל החלטות בזמן קצר, להיות מספיק גמיש ודינמי כדי להתאים את הארגון למצב משתנה. רק כך הוא ישרוד". כך אמרה ד"ר נעמי דדון, עורכת דין ומגשרת, בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, בנושא מגמות בתחום ניהול ה-IT.

"תפקיד המנמ"ר עבר בשנים האחרונות תהפוכות רבות, מגמה שללא ספק תמשיך ותתקיים: המנמ"ר המודרני צריך לחשוב ולדבר עסקית; לחשוב ולדבר שירות; ומצופה ממנו להביא ערך מוסף לארגון. עליו לסייע לפתח את החברה". היא הוסיפה, כי הוא צריך להיות "מנהיג, מוביל פעולה, עם יכולת ביצועית בתנאי מתח, חוש פיננסי אינטואיטיבי, הבנה אנליטית מעמיקה של תהליכים עסקיים ובעל חזון".

לדבריה, "המנמ"ר עוזר להנהלה להשיג את מטרות ויעדי הארגון, לדבר בשפה עסקית, כזו שההנהלה מבינה. יש לזכור כי מופעל על המנמ"ר לחץ לתוצאות מיידיות, ולכן הוא נדרש להיות חכם, מנוסה, משתף, מניע, אנושי, עם מומחיות טכנולוגית וניהולית".

כמו כן, "המנמ"ר יצליח רק אם ילמד ויתעדכן כל הזמן, ויהיה בעל יכולת תפקוד ביעדים, אילוצים ותקציבים משתנים. הוא צריך להיות בעל יכולת להתמודד עם קונפליקטים וניגודי אינטרסים מובנים הקיימים בין גורמים שונים בארגון, ויכולת התמודדות עם נושאים מורכבים. זאת, בהתחשב ברגולציה, גלובליזציה, תחרות קשה עד דורסנית ויתר המאפיינים של השוק הקיים".

במסגרת ההרצאה, קיבלו המשתתפים סקירה על אבולוציית מהפכות המידע – החל מהמצאת השפה, דרך המצאת הכתב והדפוס ועד למהפכת המידע בעיצומה אנו נמצאים. עוד נלמד כיצד השפיעה כל אחת ממהפכות אלו על החברה האנושית.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס צפוי להיפתח בחודש נובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים