קרל אייקן, חבר מועצת המנהלים של יאהו! ואחד מבעלי החברה, תומך בעסקה עם מיקרוסופט

אייקן, שמחזיק ב-5% מיאהו!, כבר ניסה לקדם שיתוף פעולה בין החברות בשנה שעברה ● בסוף השבוע אמר, כי "עסקה כזו תניב תמורה גבוהה לשני הצדדים, בשל הסינרגיה הרבה המגולמת בה" ● יתכן שהודעה רשמית על שיתוף פעולה בין מיקרוסופט ליאהו! תפורסם כבר בימים הקרובים

המשקיע הפעיל קרל אייקן, שמכהן כחבר במועצת המנהלים של יאהו! (!Yahoo) ומחזיק ב-5% מהחברה, רואה בחיוב עסקה עם מיקרוסופט (Microsoft) שתתמקד בתחום החיפוש באינטרנט. אייקן אמר את הדברים על רקע הידיעות שעל פיהן המגעים בין שתי החברות צברו תאוצה, אך סירב לומר באיזה שלב נמצאים המגעים.

בשנה שעברה ניסה אייקן לקדם שיתוף פעולה בין שתי החברות, לאחר שהצעת הרכש שהגישה מיקרוסופט בסכום של 47.5 מיליארד דולרים נדחתה על ידי יאהו!. "אני רואה בחיוב רב עסקה עם מיקרוסופט בתחום החיפוש", אמר אייקן בסוף השבוע. "עסקה כזו תניב תמורה גבוהה לשתי החברות, בשל הסינרגיה הרבה המגולמת בה".

על פי הידיעות שפורסמו, מיקרוסופט ויאהו! קרובות הפעם לסגירת עסקה, ויתכן שהודעה רשמית על שיתוף פעולה ביניהן תפורסם כבר השבוע. על פי ההערכות, תשלם מיקרוסופט ל-יאהו! סכום של כמה מיליארדי דולרים מראש ובמזומן, ובכך תקנה לעצמה שליטה בעסקי הפרסום של החברה. לאחר מכן, תשלם הענקית מרדמונד סכומים נוספים שיבואו מתוך ההכנסות שיניבו עסקים אלה.

המגעים בין מיקרוסופט ליאהו! חודשו בחודשים האחרונים, לאחר שהרשויות אסרו על יאהו! לשתף פעולה עם גוגל (Google). בחודש מאי אמרה קרול ברץ, מנכ"ל יאהו, כי עסקה שבמסגרתה יפוצלו עסקי הפרסום בתוצאות החיפוש מחייבת שותף "עם המון כסף". היא הודתה שיאהו! "מנהלת מגעים מסוימים" עם מיקרוסופט, אך סירבה להוסיף פרטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים