חודשו המגעים לשיתוף פעולה בין מיקרוסופט ליאהו!

שתי החברות הגבירו באחרונה את פעילותן בתחום החיפוש מתוך שאיפה לצמצם את הפער מול גוגל ● שיתוף פעולה ביניהן עשוי לסייע להן לשפר את מעמדן בשוק החיפוש ● תנאי העסקה אינם ידועים

מיקרוסופט (Microsoft) עומדת לסגור עסקה לשיתוף פעולה עם יאהו! (!Yahoo) – כך על פי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע. תנאי העסקה אינם ידועים, אך בעבר דנו החברות בעסקה שבמסגרתה תרכוש מיקרוסופט מיאהו! את פעילות הפרסום בתוצאות החיפוש תמורת סכום מסוים שישולם מראש במזומן וסכומים נוספים שישולמו בהמשך.

הן מיקרוסופט והן יאהו! הגבירו לאחרונה את פעילותן בתחום החיפוש מתוך שאיפה לצמצם את הפער מול גוגל (Google). שיתוף פעולה בין החברות עשוי לסייע להן לשפר את מעמדן בשוק החיפוש. מיקרוסופט השיקה בחודש האחרון את בינג (Bing) – אותו היא מציגה כ-"מנוע לקבלת החלטות" – משום שבחיפוש אחר בתי מלון בסן פרנסיסקו, למשל, אפשר למצוא מיד מחירים ולהזמין חדר בלחיצות ספורות. בתחילת החודש הנוכחי הציגה יאהו! כלי דומה שמציג מידע נוסף, מעבר לרשימות של דפים ופרסומות. מנגנון Search Pad של יאהו!, שמוגדר עדיין כגרסת בטה, מאפשר לרשום הערות ביחס לתוצאות החיפוש, לשתף את המידע עם ידידים, בני משפחה ועמיתים לעבודה ואף לשמור את התוצאות לשימוש עתידי.

אולם, למרות כל המאמצים, גוגל עדיין שולטת על כ-65% משוק הפרסום בארה"ב – בעוד שלמיקרוסופט רק כ-8% מהשוק, על פי נתונים של חברת המדידה ComScore. במקום השני נמצאת יאהו! עם 20% מהשוק. הנתונים נכונים לחודש מאי – נתוני יוני לא פורסמו עדיין.

הן מנכ"ל מיקרוסופט – סטיב באלמר, והן מנכ"לית יאהו! – קרול ברץ, אמרו בחודשים האחרונים שמיזוג או שיתוף פעולה בין החברות הוא הדרך הטובה ביותר להתחרות מול גוגל. "יש סיכוי טוב שנגיע לעסקה בעתיד", אמר באלמר בוועידת מדיה שנערכה בחודש מרץ בניו יורק. גם ברץ אמרה לעובדי החברה שתבדוק את האפשרות למכור את עסקי הפרסום בתוצאות החיפוש, ועל פי דיווחים שפורסמו אף נועדה לפגישה בלתי רשמית עם באלמר.

בחודש דצמבר שכרה מיקרוסופט את קי לו, ששימש בעבר כסגן נשיא לטכנולוגיות חיפוש ופרסום ביאהו!, ומינתה אותו למנהל החטיבה לשירותים מקוונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים