פשרה בחוק הביומטריה: יוקמו שני מאגרים שלא יקושרו ביניהם

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה שבמקום מאגר מרכזי אחד, יוקמו שני מאגרי מידע ביומטרי: במשרד הפנים ובמשרד המשפטים ● השר מיכאל איתן: "דליפת מידע ממאגר ביומטרי תביא לנזק בלתי הפיך"

ועדת השרים לענייני חקיקה, בראשות שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, דחתה הערב (א') את דרישת השר מיכאל איתן לעצור את אישור חוק הביומטריה. השר איתן נימק את דרישתו בגלל החשש מדליפה ממאגר מידע מרכזי אחד, מה שעלול להביא לפגיעה ביטחונית ובפרטיות האזרחים. ועדת השרים החליטה על פיצולו של מאגר המידע לשני מאגרים, האחד במשרד הפנים והשני במשרד המשפטים, כאשר בשלב ראשון לא יהיה קשר ביניהם.

במשרד הפנים תוצב רשימה מקודדת של שמות האזרחים. במאגר השני, שיוקם במשרד המשפטים יוזנו נתונים ביומטריים מקודדים, ללא ציון שם ופרטים אישיים. על ידי הפרדה זו, תעלה רמת אבטחת המידע, במקרה של דלף נתונים מאחד משני המאגרים. הכללים לקישור בין המאגרים, אם יבוצע קישור שכזה –  יקבעו בהמשך.

השר איתן אמר בישיבה, כי "אין שום הכרח להקים מאגר מידע ביומטרי, גם אם הולכים לתעודות זהות חכמות. דליפת המאגר תהיה אירוע עם תוצאות ונזק בלתי הפיכים. היא עלולה להביא למצב בו תמורת כמה שקלים, יוכל כל אדם להיכנס למאגר, לשלוף טביעת אצבע ולהטביע אותה בכל מקום שיחפוץ, או שהוא יוכל לבחון טביעת אצבע שימצא ולעקוב אחר אנשים שונים".

השר נאמן לא קיבל את דרישתו המוחלטת של השר איתן לעצור את החוק ותמך בפשרה שהתקבלה בסופו של דבר. השר נאמן אמר כי "צריך לבחון הפרדה בין שני המאגרים. ההפרדה נועדה לשמור על המידע ולאבטח אותו". השר נאמן קבע כי ההפרדה והקישור בין המאגרים ייעשו בתיאום עם שר הפנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים