אופיר זמיר, VMware: "הורדת עלויות השרתים בשל הווירטואליזציה יכולה להועיל גם לשכבות המיחשוב האחרות"

"וירטואליזציה של שכבת שרתים מביאה להורדת עלויות ולזריזות בביצועים, ואפשר לעשות זאת גם בחלקים האחרים בדטה סנטר, בשכבות האחסון והרישות", אמר זמיר, מנהל פריסייל אזורי בחברה ● הוא ציין כי "בנוסף, היא מפשטת את אספקת משאבי המיחשוב ומאפשרת לנהל את שירותי ה-IT יותר בקלות"

"הערך והתועלות של הווירטואליזציה מאוד ברורים. וירטואליזציה של שכבת שרתים מביאה להורדת עלויות ולזריזות בביצועים. כעת אנחנו עושים את אותו מהלך גם לחלקים האחרים בדטה סנטר, בשכבות האחסון והרישות", כך אמר אופיר זמיר, מנהל פריסייל אזורי ב-VMware. לדבריו, "לצד התועלות שבצמצום העלויות והגדלת הביצועים, הווירטואליזציה מספקת פישוט באספקת משאבי המיחשוב ויכולת ניהול קלה יותר של שירותי ה-IT".

זמיר דיבר באירוע שערכה !We מקבוצת חילן בשיתוף VMware ישראל. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם East בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות החברות ובהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. בכנס הוצגו ההכרזות החדשות של VMware שנערכו בכנסים שקיימה ענקית הווירטואליזציה בארצות הברית ובאירופה.

לפני שמונה חודשים, אמר זמיר, "יצאנו עם המושגים של 'מסע לעבר הענן' ו-'מיחשוב כשירות' (ITaS). בשלב הראשון, הלקוחות הארגוניים ערכו וירטואליזציה ל-30%-40% מהמערכות שלהם, בשלב השני נעשתה וירטואליזציה למערכות הקריטיות, לבסיסי הנתונים ולמערכות הגיבוי, ובשלב השלישי, שאנחנו נמצאים בפתחו, הדגש הוא על התועלות המתקבלות מהווירטואליזציה – של אג'יליות וניהול שירותי ה-IT. להערכתנו, 54% מהארגונים נמצאים בעיצומו של השלב השני במסע. כבר ב-2012, כ-90% מהשרתים בארגונים היו וירטואליים".

"המטרה היא ללכת לדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), בו המיקוד הוא על ניהול ומיכון", ציין זמיר. "לתפיסת החברה, SDDC הוא מצב בו כל הדטה סנטר הוא וירטואלי, כל המיחשוב מסופק כשירות ומי שמנהלת את כלל הדטה סנטר וממכנת אותו היא התוכנה. במצב זה אנחנו יכולים לייצר מכונה וירטואלית בתוך כמה דקות. אנחנו יוצרים 'מיכלים', שהם דטה סנטרים וירטואליים עם שירותים, בהם הכול נוצר באופן אוטומטי. בדרך זו מתקצר זמן השירות מימים לכמה דקות. במצב זה אנחנו מטפלים בווירטואליזציה בשכבות אבטחת המידע, האיחסון והרישות, בדרך למימוש התפיסה לפיה הכול וירטואלי ומוגדר תוכנה".

רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף כי "כך אנחנו מגיעים למצב בו יש דטה סנטר אחד ומעליו קיימת שכבת תוכנה שמספקת כמה שירותי מיחשוב. יש כאן חלוקה לשלוש שכבות: מיחשוב, אחסון עם זמינות ורישות עם אבטחת מידע. בשכבת המיחשוב יש לנו יכולת להגדיל את כמות היישומים הוירטואליים, בשכבת האחסון אנחנו רוצים לעבוד טוב יותר ולהדק את החיבור בינו לעולם הווירטואלי ובשכבת הרישות, הווירטואליזציה מספקת גמישות ויכולת הנעה".

זמיר סיכם באמרו כי "הווירטואליזציה נמצאת בתהליך של מעבר לרשת. אחת ההכרזות בכנס VMworld 2013 הייתה פלטפורמה חדשה בשם VMware NSX, שנועדה להביא את הווירטואליזציה גם לרשת הארגונית. NSX מוסיפה למעשה שכבה וירטואלית חדשה, שמטרתה היא לאפשר הקמה של רשתות וירטואליות ושירותי רשת חדשים על גבי תשתיות התקשורת הקיימות של הארגון. בנוסף, הוצג באותו כנס מערך אחסון וירטואלי, Virtual SAN, שמאפשר אכלוס של דיסקי SSD בתוך שרתי ESX".

מחזור של כשישה מיליארד דולר
רענן ביבר
, מנכ"ל VMware ישראל, ציין כי "החברה סיימה את שנתה הכספית 2012 עם מחזור של 4.6 מיליארד דולר והמחזור בשנה הנוכחית יסתיים בקרוב לשישה מיליארד. אנחנו חברת התוכנה החמישית בגודלה בעולם". הוא אמר כי "שיעורי הצמיחה שלנו בארץ דומים לאלה שבעולם ולמרות המצב, נגדיל את היקף הפעילות שלנו".

ביבר הוסיף כי "במהלך 2012 מכרנו לשוק הארגוני בארץ 6,741 מערכות תוכנה לווירטואליזציה. בהנחה של יחס 10:1 בין שרתים פיזיים לווירטואליים, הרי שכמות השרתים הווירטואליים שמכרנו בארץ – כ-70 אלף – מהווה נתון שגבוה יותר מכלל השרתים הפיזיים שנמכרו באותה השנה בישראל, על פי IDC".

בסיום האירוע הוענקו אותות הוקרה למנמ"רים ומנהלי תשתיות שערכו פרויקטי וירטואליזציה מבוססי VMware או פרויקטים אותם ערכה !We. אבישלום חודפי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של דואר ישראל, קיבל אות הוקרה על הסבת תשתיות סאפ (SAP) לתשתיות וירטואליות מבוססות VMware, פרויקט שנעשה עם !We. יורם אברהם, מנהל תשתיות בכלמוביל, קיבל את האות על פרויקט ניהול מידע ותשתיות מבוסס קומוולט (Commvault). אותות נוספים הוענקו לשניר הופמן, ארכיטקט תשתיות ב-AIG ישראל, על פרויקט שדרוג תשתיות וירטואליות, מבוססות IBM Flex; לישראל עפרוני, מנמ"ר Intergamma Investment, על פרויקט יישום We! Cloud, במסגרתו הועברו חומרה, תוכנה ותשתיות ה-IT והתקשורת של החברה לענן ציבורי של !We; לאסף עמית, מנהל פרויקטי IT באלביט מערכות, על ביצוע פרויקט ענן פרטי מבוסס נט-אפ (NetApp) ו-VMware; וליניב ברנס, מנהל תשתיות בשלמה SIXT, על פרויקט גיבוי שנעשה בקבוצה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים