סיגל כספי, וואלה! שופס: "עולם המסחר במובייל – אתגר חדש לארגוני קמעונאות"

"עד סוף 2013 יהיו יותר מכשירים ניידים מאשר בני אדם. זהו מנוע צמיחה אדיר לתחום", אמרה כספי, מנכ"לית וואלה! שופס, בכנס ● לדבריה, "המובייל זו לא טכנולוגיה, זו התנהגות. גופים קמעונאיים לא צריכים לחשוש. אין פה קניבליזציה, אלא תוספת"

"בתוך עולם המסחר המקוון (E-Commerce) נולד תחום חדש, Mobile Commerce – מסחר מקוון בעולם הנייד. תחום זה הולך וגדל משמעותית מדי שנה ומציב בפני חנויות ורשתות קמעונאיות אתגר חדש – איך ליצור את הגלישה למשהו שיניב בסופו של דבר רכישה", כך אמרה סיגל כספי, מנכ"לית וואלה!שופס.

כספי דיברה בכנס Mobility 2013. הכנס, שהתקיים היום (ג') בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהתחום. יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, הנחה את הכנס.

וואלה! שופס, אמרה כספי, היא זירת הסחר האלקטרוני הגדולה בישראל עם יותר משני מיליון לקוחות שערכו שם לכל הפחות פעילות אחת בעברם. היא ציטטה נתונים של חברות המחקר, לפיהם עד סוף שנה זו מספר המכשירים הניידים על פני כדור הארץ יהיה גדול יותר מאשר מספרם של בני האדם. "זהו מנוע צמיחה משמעותי לתחום". היא הביא נתון נוסף, מדהים לא פחות: "אנו מביטים בטלפון החכם 150 פעמים מדי יום".

לדבריה, שוק המסחר המקוון בעולם הנייד צפוי לעמוד השנה בארה"ב על 42 מיליארד דולר – נתון המהווה 16% מסך הקניות המקוונות במדינת הענק,  הנאמד בכ-260 מיליארד דולר. עד סוף 2017, המכירות דרך המובייל בארה"ב יחצו את רף המאה המיליארד דולר ויעמדו על 113 מיליארד, אמרה כספי.

"אין הלימה בין נתוני גלישה ונתוני הקניות", הוסיפה כספי, "היום יש שינוי במגמה בקרב התנהגות האנשים: יש מעבר לקניה מהבית. אנו רואים פעילות מעניינת בשעות הבוקר המוקדמות. לא המכשירים הם הניידים, אלא הגולשים, הלקוחות. הם הפכו ל-'יצורים מרובי-מסכים'".

פעמים רבות במסחר האלקטרוני, ציינה כספי, "יש תופעה של חציית ערוצי תקשורת: הלקוח מקבל הצעה בטלפון החכם ובמשך היום הוא רואה את המוצר בפרסומת בטלוויזיה או בקניון באופן פיזי. אבל בערב הוא יבצע את הרכישה מהטאבלט או המחשב האישי הנייח שלו".

"גופים קמעונאיים נמצאים לפני אתגר עצום", אמרה כספי, "עליהם לעקוב אחר הצרכנים בין הרכיבים השונים, ואז לבודד את התנהגות הצרכן, אשר בכל רכיב מיחשוב היא שונה. יש הבדלים בעלויות הרכישה בערוצים השונים, הבדלים בשעות הרכישה ובמיקום". עוד היא הוסיפה כי "תחום המובייל מהווה אתגר אסטרטגי עבור קמעונאים רבים. הם שואלים מה מקור הרכישה ואיך ניתן לתרגם את התעבורה, את הגלישה – לרכישה בכסף. גוף אשר רוצה למכור נדרש להבין את העולם הסלולרי וליצור התאמה למודול קניות ייחודי ושונה מהמסך הגדול".

"המובייל זו לא טכנולוגיה אלא התנהגות", סיכמה כספי, "וגופים קמעונאיים לא צריכים לחשוש. אין פה קניבליזציה, אלא תוספת. על מנת להצליח בעולם חדש זה, יש לעבוד במשולב בין הפלטפורמות ולגרום ללקוח לבצע רכישה, לאחר פענוח נתיבי פעילותו ברשת ומחוץ לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים