הביקוש לעובדי היי-טק ברבעון השני ירד ב-6.3%

ברבעון הראשון של השנה נרשמה ירידה של 20.8% בביקוש לעובדי היי-טק ועל פי MIT, ההאטה בקצב הירידה של הביקוש מהווה ביטוי להתייצבות ● הדרישה לעובדי היי-טק חדשים ביוני 2009 עלתה ב-0.8%, לאחר עליה של כ-1% במאי וירידה מצומצמת של 1.3% באפריל ● ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "אני צופה שהביקוש לעובדי היי-טק ימשיך לדשדש ברמתו הנוכחית הנמוכה לפחות עד סוף 2009 ואף לתוך 2010"

ברבעון השני של 2009 ירד הביקוש לעובדי היי-טק ב-6.3%, לאחר ירידה של 20.8% ברבעון הראשון של השנה – כך עולה ממדד MIT לביקוש עובדים בענף ההיי-טק בישראל. על פי MIT, ההאטה בקצב הירידה של הביקוש, שאפיינה את כל הקבוצות המקצועיות, מהווה ביטוי להתייצבות בביקוש לעובדים חדשים. על פי מדד MIT, הדרישה לעובדי היי-טק חדשים ביוני 2009 עלתה ב-0.8%, לאחר עליה של כ-1% במאי וירידה מצומצמת של 1.3% באפריל. יצוין, כי מדד הדרושים של MIT מבוסס על מודעות דרושים המתפרסמות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית.

ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT, אמר, כי "על פי נתוני הביקוש לעובדי היי-טק, סך הביקוש הרבעוני הגיע לרמתו הנמוכה ביותר לאחר הירידה החדה בביקוש בסוף 2008 ובתחילת 2009. ניתן להבחין בכך ששוק ההיי-טק התייצב סביב רמת ביקושים נמוכה. אני צופה שהביקוש לעובדי היי-טק ימשיך לדשדש ברמתו הנוכחית הנמוכה לפחות עד סוף 2009 ואף לתוך 2010".

לדברי בנוביץ', "חשוב להדגיש, כי גם כיום לא מעט חברות מגייסות עובדים, ועובדים מוכשרים ומנוסים ממשיכים למצוא עבודה. מנגד, חלק מהמפוטרים, עם התכווצותו של שוק העבודה בהיי-טק, מתקשים לצערנו למצוא עבודה חדשה, וחלקם אף מנסים למצוא נתיבי קריירה חלופיים. גם סטודנטים רבים המסיימים את לימודיהם מתקשים למצוא מקום עבודה בתחום, אם כי גם כיום יש ביקוש לבוגרי מצטיינים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים