קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים: "המנמ"ר חייב לפעול מעבר לאחריות הטכנולוגית"

המנמ"ר המודרני נדרש להשפיע על תחומים מגוונים יותר מאי פעם - החל מאסטרטגיית המידע הארגונית והרבדים התפעוליים והמשך ברווחיות, ועד ממשקי לקוח וההשפעה הסביבתית של פעילות החברה, כך אמר ביטר בפני משתתפי קורס מנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים

"למען הצלחת הארגון, המנמ"ר המוביל נדרש להרחיב את פעילותו מעבר לאחריותו לתשתית טכנולוגית, על מנת להיות שותף בהובלת החיבור בין היכולות הטכנולוגיות לחזון העסקי". כך אמר המנמ"ר הוותיק קובי ביטר, מנכ"ל מיה מחשבים – נציגת SAS בישראל, שעבר מסלול ניהול של יותר משלושה עשורים בחברות מובילות במשק עד לתפקידו הנוכחי כמנכ"ל. ביטר אמר את דבריו בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים, והציג את התובנות המיוחדות הנשקפות מן הגשר שבין תפקיד המנמ"ר למנכ"ל.

המנמ"ר המודרני, על פי ביטר, נדרש להשפיע על תחומים מגוונים יותר מאי פעם – החל מאסטרטגיית המידע הארגונית והרבדים התפעוליים והמשך ברווחיות, ועד ממשקי לקוח וההשפעה הסביבתית של פעילות החברה. "התובנות אותן יוביל יכוונו את אסטרטגית המידע של הארגון, הטכנולוגיות החדשניות שיאפשרו את צמיחת הארגון, ובסופו של דבר יקבעו את זריזות התגובה לתנאי השוק והרווחיות שלו. המנמ"ר חייב להיות גם איש שיווק, מכירות ושירות, וגם מומחה פיננסי ותפעולי. כל זאת, מבלי לשכוח ולו לרגע שאחריותו בראש ובראשונה היא על המידע: איכותו, זמינותו ונגישותו", אמר ביטר.

להרים את הכסף מהרצפה
לדבריו, ההתפתחות המהירה של הדרישות מבקשת מצד אחת לחסוך בהוצאות, ומצד שני לאתר את "הכסף שעל הרצפה" או "על העצים". בניגוד ל-BI המסורתי, ה-BI האנליטי הוא הכלי המאפשר לנו לאתר את המשאבים הללו לחיסכון ורווח לטובת הארגון. שעה שהמערכות המסורתיות מציעות לנו מבט של "מראה אחורית", כלומר ריכוז כל נתוני הארגון בעבר ובהווה, האנליטיקה מאפשרת לנו "להביט על הכביש" ולראות את הסיכונים והסיכויים המצפים לנו מעבר לפנייה הבאה.

כך, למשל, הציג ביטר את מחלקת התחבורה של דקוטה, שחוסכת מיליונים על ידי מערכת לניהול ביצועים. דוגמה נוספת היא אמזון (Amazon) מחזקת את הובלת השוק שלה על ידי מעקב מתמיד אחר תנועת והעדפות המבקרים באתר החברה, ושיפור מתמיד באמצעות כלים אנליטיים של ההצעות המוגשות ללקוחות. דוגמה מקומית היא צה"ל, אשר מפעיל מזה שנים אנליטיקה על מנת להשיג את השיבוץ המיטבי של מועמדים לשירות צבאי. כעת, מחלחלת הטכנולוגיה גם לרשויות מקומיות, המפעילות שיבוצים חכמים לגני ילדים.

לנתח נתונים ולהציף ערך
"ארגונים רבים מגלים, כי בכדי לשאוף להגיע להובלת השוק ולהחזיק בה עליהם להוביל בפתרונות ומבצעים או לתת מענה נכון למבצעי המתחרים. ניתוח מידע בארגון והיכולת להפיק תובנות ממנו הם המימוש העסקי המסוגל להעניק לארגון יתרון יחסי. המנמ"ר הוא זה שיכול להציג לחברי ההנהלה, לסמנכ"ל הכספים ולמנהלי התחומים המובילים בארגון את הפוטנציאל של שימוש יעיל במערכות המידע. לא להתבייש ל-"חטט" בנתונים, אך כמובן בלי לדרוך על יבלות של הקולגות", ציין ביטר.

מסר חשוב נוסף לחברי הקורס היה כי מחובתו של ה-CIO בארגון לפנות לעצמו זמן על מנת להיות מסוגל לראות את ההזדמנויות העסקיות, ובמילים אחרות – "לא להיות עסוק מדי כדי להצליח". הוא אמר, כי "יש להיזהר מפני הסכנה של טביעה בעיסוק השוטף. פינוי זמן כזה מחייב מינוי מנהלי תחומים טובים ונאמנים המאפשר טיפול בהסלמות באופן ממוקד ויעיל. החיבור לאנשי ההנהלה חשוב שיתקיים דרך שפה עסקית המגשרת בין העולם הטכנולוגי לבין הצרכים העסקיים. שילוב זה הוא הקרקע הפורה ביותר להפוך את תפקיד ה-CIO מאחראי תחום טכנולוגי לשותף מוביל בניהול החברה, תוך הבנת הצרכים של הארגון ולקוחותיו".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס נפתח בחודש אוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים