מחקר: מחשבי כרום-בוק מוכרים יותר מבעבר – חרף הירידה הדרמטית בביקוש ל-PC

המחשבים המבוססים על ChromeOS תופסים כרבע מסך המכירות של המחשבים הניידים הזולים (עד 300 דולרים) וצפויים לצמוח ב-10% עד סוף השנה – כך על פי דו"ח של NPD ● נתונים שמפרסמת גרטנר מצביעים על מגמה זהה: מחשבי הכרום-בוק נמכרו ברבעון האחרון פי שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד

בגוגל (Google) יכולים לחכך ידיים: מחשבי הכרום-בוק (Chromebook), אותם מחשבים שמבוססים על מערכת ההפעלה ChromeOS, רשמו תוצאות יפות ברבעון השני של השנה בארצות הברית – למרות הירידה הדרמטית במכירות ה-PC. כך לפי דו"ח של חברת ניתוחי השוק NPD Group.

מחשבים אלו תפסו כרבע מסך המכירות של המחשבים הניידים הזולים, כלומר עד 300 דולרים. על פי המחקר, זהו מגזר שוק שצפוי לצמוח בכ-10% עד לסיום 2013. "למרות שהיינו סקפטיים בהתחלה, אני חושב שמחשבי הכרום-בוק תפסו נישה בשוק האמריקני. האקו-סיסטם של שוק המחשבים עובר שינוי קיצוני, ואני חושב שלגוגל יש חלק בשינוי הזה", כך אמר סטיבן בייקר, אנליסט ב-NPD.

נתונים שפרסמה גרטנר (Gartner) מחזקים את ההערכות של התחזקות המכירות של מחשבי הכרום-בוק. לפיהם, ברבעון הראשון של 2013, למרות ירידה במכירות של מחשבי ה-PC זה רבעון חמישי ברציפות, תפסו המכירות של מחשבי ה-ChromeOS בין 4% ל-5% בשוק האמריקני – כפול לעומת הרבעון המקביל ב-2012.

ענקית האינטרנט עצמה כבר טוענת זמן רב שהיא דווקא מרוצה מהמכירות של מחשבי הכרום-בוק. על פי הצהרות של גוגל, אחד מכל עשרה ניידים שנמכרים כיום בארצות הברית הוא כרום-בוק. התחזקות המכירות הללו מגיעה למרות שרק שתי חברות מוכרות ניידים מבוססי ChromeOS – אייסר (Acer) וסמסונג (Samsung). כזכור, HP התחילה גם היא בתחילת השנה למכור מחשב 14 אינץ' בסדרת הפביליון (Pavilion), שמבוסס על מערכת ההפעלה מבוססת הענן של גוגל. ענקית האינטרנט עצמה השיקה בשלהי 2012 את ה-Pixel היוקרתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים