אוסטרליה: הבחירות מעמידות בסימן שאלה פרויקט ענק של פס רחב

הפרויקט, שנועד לקשר את מרבית התושבים באזורים המרוחקים של אוסטרליה לאינטרנט בפס רחב, נקלע לקשיים וחלו בו עיכובים ● ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, הבטיח לספק גישה לאינטרנט בקצב של 100 מגה-סיביות לשנייה ל-93% מאזורי המגורים במדינה עד שנת 2021, ומתחרהו מציע גלישה במהירות נמוכה יותר, אולם בפרק זמן קצר יותר

עתידו של פרויקט שאפתני, שעלותו כ-34 מיליארד דולרים אמריקניים, לקישור מרבית התושבים באזורים המרוחקים של אוסטרליה לאינטרנט בפס רחב נתון בסימן שאלה, עקב הבחירות המתקרבות במדינה. למעשה, תוצאות הבחירות הן אלה שיכריעו את גורלו של הפרויקט.

למפלגת הלייבור, שנמצאת כיום בשלטון, ולמפלגה הליברלית שבאופוזיציה יש כוונות שונות מאוד ביחס לפרויקט, המכונה NBN (ר"ת National Broadband Network). תחת הממשלה הנוכחית חלו עיכובים בביצוע הפרויקט, שנפלו כפרי בשל לידיו של מנהיג המפלגה הליברלית, טוני אבוט, שמתחרה על ראשות הממשלה. אבוט מציג את הפרויקט כיקר מדי ומורכב יתר על המידה.

"תוצאות הבחירות עשויות לגרום לשינוי מהקצה אל הקצה בפרויקט. יהיו מפסידים ומנצחים" אם המפלגה הליברלית תנצח בבחירות, העריך מרק גרגורי, מומחה להנדסת חשמל מאוניברסיטת RMIT במלבורן. ואמנם, יהיה גורלו של הפרויקט אשר יהיה, תהיה לו השפעה רבה על תאגידי ענק מרחבי העולם הבוחשים בקלחת, ובכלל זה חברת חואווי (Huwaii) הסינית.

הרשת החדשה אמורה להיפרש במסגרת התוכניות של אוסטרליה להפוך לאחת "הכלכלות הדיגיטליות" המובילות בעולם. זאת, כתחליף לעסקי הכרייה, שניצבו עד עתה במרכז הכלכלה של המדינה, אך ההשקעות בהם נמצאות בתקופה האחרונה במגמת דעיכה.

ראש ממשלת אוסטרליה, קווין ראד, הבטיח לספק גישה לאינטרנט בקצב של 100 מגה-סיביות לשנייה ל-93% מאזורי המגורים במדינה עד שנת 2021, ברשת של סיבים אופטיים. שאר האזורים ייהנו, על פי התוכנית, מגישה לאינטרנט בלוויין או בתקשורת אלחוטית קבועה. אם תצא התוכנית לפועל, תהיה זו אחת הרשתות המתקדמות ביותר בעולם.

אולם, שלוש שנים לאחר שיצא לדרך, סובל הפרויקט, שמסגרת הזמן הכוללת שהוקצבה לו היא 10 שנים, מבעיות רבות , ובכלל זה עיכובים שהובילו לתחלופה של הגופים המובילים אותו. מנהל NBN, מייק קיגלי, התפטר בשבוע שעבר, לאחר שיעדי הביניים ביחס למספרם של בתי האב המחוברים לפרויקט קוצצו שלוש פעמים ברציפות.

הממשלה הבטיחה שעד 2021 יחוברו לרשת החדשה 8.5 מיליון בתי אב, אך עד חודש יוני השנה חוברו רק 163,500 בתי אב – פחות ממחצית מיעד הביניים המקוצץ של התוכנית.

אבוט מבטיח תוכנית פשוטה יותר, שבמסגרתה יחוברו בתי האב לרשת בכבלי הנחושת הקיימים, והישנים, של חברת הטלקום האוסטרלית טלסטרה (Telstra), ובקצב הורדה נמוך בהרבה, במקום בסיבים האופטיים ובקצב המהיר שמבטיח ראד. המפלגה הליברלית מבטיחה קצב מינימלי של 25 מגה-סיביות לשנייה עד 2016 וקצב של 50 מגה-סיביות לשנייה "למרבית בתי האב" עד 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים