בריאן קרזניץ: "נאיץ את קצב ההשקה של שבבים למכשירים ניידים"

במפגש ראשון עם עיתונאים מאז כניסתו לתפקיד, אמר מנכ"ל אינטל הנכנס כי המיחשוב הנלבש יהפוך לשדה הקרב העיקרי של השחקנים בענף של המכשירים הניידים ● "אנו פועלים לשלב את השבבים שלנו בחלק מהפריטים האלה, לייצר מוצרים משלנו, להבין את אופן השימוש וליצור את המערכת האקולוגית", אמר ● בדומה לקודמו, הותיר קרזניץ על השולחן את האפשרות לפתוח את מפעלי אינטל בפני לקוחות שמייצרים שבבים, שתוכננו לפי ארכיטקטורות משלהם

בריאן קרזניץ, מומחה הייצור של אינטל (Intel) שמונה לתפקיד מנכ"ל החברה בחודש מאי האחרון, הודיע כי בכוונתו להאיץ את קצב ההשקה של שבבים המיועדים לטלפונים חכמים, מחשבי לוח ומכשירים נלבשים, נוכח המעבר הגורף של הצרכנים הפרטיים ממחשבים אישיים למכשירים ניידים. ההודעה על כך נמסרה במהלך סוף השבוע האחרון.

עם זאת, באשר לחדירה המתוכננת לכאורה של אינטל לתחום הטלוויזיה, נשמע קרזניץ מסויג יותר. "אנו מאמינים שיש לנו ממשק משתמש מעולה ושטכנולוגיות הדחיסה והפרישה שלנו מעולות", אמר, "אולם בסופו של דבר מדובר בתוכן, ואיננו שחקנים גדולים בתחום התוכן".

במפגש ראשון עם עיתונאים מאז כניסתו לתפקיד, טענו קרזניץ ונשיאת אינטל רנה ג'יימס, כי המיחשוב הנלבש יהפוך לשדה הקרב העיקרי של השחקנים בענף של המכשירים הניידים. קרזניץ, אשר ציין כי הוא מחזיק בתיקו את הגאדג'ט המדובר Google Glass, העריך כי בשנים הקרובות יתמקד עולם המיחשוב בפריטים שמרכיבים על העיניים או האוזניים, וכן בצמידים או שעונים.

"אני מאמין שנתחיל לראות פריטים כאלה לקראת סוף השנה הנוכחית ותחילת השנה הבאה", אמר קרזניץ. "אנו פועלים לשלב את השבבים שלנו בחלק מהפריטים האלה, לייצר מוצרים משלנו, להבין את אופן השימוש וליצור את המערכת האקולוגית".

יצרנית השבבים הגדולה בעולם שולטת בענף ה-PC, אך התאימה באיטיות רבה מדי את השבבים שלה לטלפונים חכמים ומחשבי לוח. כעת מתאמצים באינטל להבטיח שלא יחמיצו עוד מגמות טכנולוגיות בשוק של הצרכנים הפרטיים.

קרזניץ וג'יימס ציינו, כי בהנהגתם אינטל תייחס חשיבות רבה יותר למעבדי אטום (Atom), המיועדים למכשירים ניידים. בעבר הוקצו מרב המשאבים באינטל לייצור שבבים רבי עוצמה למחשבי PC, בעוד ששבבי אטום יוצרו בפסי ייצור ישנים. "אנו מייחסים למעבדים אלו באותה רמה של חשיבות, הם מושקים באותה טכנולוגיה מתקדמת, ולעתים אף מושקים עוד לפני מעבדי Core (המיועדים למחשבי PC)", ציין מנכ"ל החברה. "אנו בוחנים את כל מפות הדרכים שלנו ומעריכים מחדש את התזמון של חלק מהמוצרים. אפשר בהחלט לומר שקצב ההתקדמות יואץ".

ג'יימס הוסיפה שבכוונתה לפתח את הפעילות של ייצור שבבים בקבלנות, אשר עשויה להניב הכנסות משמעותיות. בדומה לקודמו, הותיר קרזניץ על השולחן את האפשרות לפתוח את מפעלי אינטל בפני לקוחות שמייצרים שבבים, שתוכננו לפי ארכיטקטורות משלהם – אפילו אם ארכיטקטורות אלה נחשבות כמתחרות באלה של אינטל, דוגמת זו של ARM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים