צוקרברג על הצניחה בשער המניות: "מאמין שפייסבוק בדרך הנכונה להצלחה ארוכת טווח"

"אין לי שום סיבה לחשוב שמשהו לקוי באסטרטגיה הבסיסית, או שמה שהקמנו חסר ערך", אמר מייסד פייסבוק באסיפה הכללית הראשונה של בעלי המניות, שהביעו חוסר נחת באשר לביצועי החברה ● צוקרברג הדף את הטענות הקושרות את הרשת החברתית לפרשת המעקב של הממשל האמריקני אחרי משתמשים ברשת: "איש מעולם לא ביקש מאיתנו לעשות דברים דוגמת אלו שהופיעו בדיווחים"

מסתכל אל העתיד שמעבר לפייסבוק? מארק צוקרברג

באסיפה הכללית הראשונה של בעלי המניות, נאלץ מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, להשיב על שאלות לגבי שער המניות, שנמוך כיום בשיעור של 37% בהשוואה לשערן ביום ההנפקה, שעמד על 38 דולרים.

צוקרברג הודה כי הוא מאוכזב מביצועי המניות של החברה בוול סטריט (Wall Street), אך הביע ביטחון כי פייסבוק נמצאת בדרך הנכונה להצלחה בטווח הארוך. "אין לי שום סיבה לחשוב שמשהו לקוי באסטרטגיה הבסיסית, או שמה שהקמנו חסר ערך", אמר המייסד בן ה-29, באירוע שנערך במלון בקליפורניה. רבים מבעלי המניות חזרו על אותה סוגיה בחלק של השאלות והתשובות: הם ציינו כי רכשו את המניות של החברה מתוך ציפיות גבוהות, אולם עתה הם תוהים אם יצליחו אי פעם להחזיר לעצמם את ההפסדים.

כזכור, הרשת החברתית שמונה כיום 1.1 מיליארד משתמשים, הייתה החברה הראשונה מסוגה אי פעם שהונפקה בשוקי ההון של ארצות הברית – וזאת לפי שווי של מאה מיליארד דולרים. אלא שמלבד יום המסחר הראשון, מניות החברה לא הצליחו מעולם להגיע לשער גבוה מזה שבו הונפקו.

למרות ששיעורי הצמיחה של החברה נמוכים כיום בהרבה מכפי שהיו לפני שנתיים, צוקרברג הביע את בטחונו כי החברה תוסיף לצמוח. "אף אחת מהמגמות שאנו עדים להן כיום אינה אמורה להסיט את החברה באופן משמעותי מנתיב ההצלחה", אמר והוסיף, כי בשנה האחרונה עלה המספר של סימוני "אהבתי" והתגובות בשיעור של 50%.

עוד הדגיש צוקרברג, בתגובה לחשיפות מהימים האחרונים, כי החברה אינה מעניקה לסוכנות לביטחון לאומי (NSA) של ארצות הברית גישה ישירה לשרתים שלה או לנתוני המשתמשים. "איש מעולם לא ביקש מאיתנו לעשות דברים דוגמת אלו שהופיעו בדיווחים", הכחיש צוקרברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים