יבמ תרכוש את ספקית תשתיות הענן SoftLayer תמורת יותר משני מיליארד דולרים

החברה הנרכשת מציעה תשתיות ענן כלל-עולמי המנוהלות ב-13 מרכזי מיחשוב בארצות הברית, אסיה ואירופה ● היא מאפשרת ללקוחותיה לרכוש שירותי ענן ברמה כלל ארגונית, על גבי שרתים ייעודיים או משותפים למספר משתמשים ● יבמ אף מקימה חטיבה חדשה, שתשלב את שירותי מיחשוב הענן החכם שלה עם פעילותה של SoftLayer ● בענק הכחול צופים, כי בעקבות הרכישה, ההכנסות מעסקי הענן שלו יגיעו עד 2015 לשבעה מיליארד דולרים

יבמ (IBM) מבצעת בימים אלה מהלך לרכישת SoftLayer, מהספקים המובילים בעולם של תשתיות מיחשוב ענן. היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ביותר משני מיליארד דולרים. העסקה צפויה להיסגר ברבעון השלישי השנה, בכפוף לאישורים הרגולטוריים.

SoftLayer נוסדה ב-2005 ומרכזה בדאלאס, טקסס. היא משרתת כ-21 אלף לקוחות ארגוניים, להם היא מציעה תשתיות ענן כלל-עולמי המנוהלות ב-13 מרכזי מיחשוב בארצות הברית, אסיה ואירופה. בין לקוחותיה נמצאות סיטריקס (Citrix) ו-AT&T, שבעצמה הביעה התעניינות ברכישת SoftLayer. חברה נוספת שלטשה עיניים ל-SoftLayer היא EMC. מתחרותיה העיקריות של הנרכשת הן אמזון (Amazon), מיקרוסופט (Microsoft) ו-Rackspace.

בטרם נרכשה, הייתה SoftLayer ספקית האירוח בענן הגדולה ביותר שנמצאת בבעלות פרטית. היא מאפשרת ללקוחותיה לרכוש שירותי ענן ברמה כלל ארגונית, על גבי שרתים ייעודיים או משותפים למספר משתמשים. הלקוחות יכולים לבחור היכן להקים ולהפעיל את היישומים שלהם. החברה מספקת להם תשתית ליישומים מבוססי ענן ועתירי ביצועים בסביבת מדיה חברתית, מובייל, מערכות משחקים ומיחשוב אנליטי.

הגידול המהיר בהיקף השימוש במיחשוב נייד בעסקים היווה מנוע מרכזי בצמיחתה של SoftLayer. בשני הרבעונים האחרונים, יותר מ-60 חברות משחקים חדשות העבירו את יישומיהן לפלטפורמות הענן שלה. הארכיטקטורה של SoftLayer מספקת יכולות טכניות דוגמת סביבות מוגדרות תוכנה, החיוניות בעולם תשתיות הענן, ממשקי תכנות ומאות תצורות חומרה ורשת.

מיבמ נמסר, כי הרכישה תבסס את מעמדה בתחום מיחשוב הענן וצפויה להאיץ את תהליכי האימוץ של פתרונות ענן על ידי השוק – הן בסביבת ענני מחשוב ציבוריים והן בעננים פרטיים, פנים ארגוניים.

לדברי אריך קלמנטי, סגן נשיא בכיר בחטיבת הטכנולוגיות הגלובליות של יבמ, "ככל שעסקים מוסיפים יותר ויותר יכולות המגיעות מהענן הציבורי ומשלימות את מערכות ה-IT הפנימיות שלהם, הם נזקקים לאמינות מערכות ברמה המאפיינת ארגונים גדולים, אבטחה וכלי ניהול. על מנת למצות את ההזדמנות הזאת, יבמ בנתה סל מקיף של מוצרי ענן פרטי, ציבורי ובן כלאיים, כמו גם פתרונות המוצעים במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS). בעקבות רכישת SoftLayer, יבמ תאיץ את תהליכי הבניה של תשתיות הענן הציבורי שלה, באופן שיאפשר להציע ללקוחות את מבחר פתרונות ענן".

בגלל הרכישה: יבמ מקימה חטיבה לשירותי ענן
כחלק ממהלך הרכישה הודיע הענק הכחול על הקמת חטיבה חדשה לשירותי מיחשוב ענן, שתשלב את SoftLayer ואת הענן החכם של יבמ למסגרת אחת של פלטפורמה גלובלית. החטיבה החדשה תציע מגוון רחב של כלים ושירותים ללקוחות שתי החברות, כמו גם לספקי תוכנה עצמאיים, שותפים בערוצי מכירה והפצה של יבמ ושותפים טכנולוגיים של החברה.

הענק הכחול הוסיף, כי "הרכישה נועדה לפשט ולהאיץ יישומי ענן של לקוחות סביב העולם, תוך שילוב בין המהירות ופשטות התפעול של שירותי הענן של SoftLayer ובין האמינות, האבטחה והסביבה הפתוחה ומבוססת התקנים של מוצרי הענן החכם, SmartCloud, של יבמ".

ביבמ צופים להכנסות שנתיות של שבעה מיליארד דולרים בתחום הענן כבר בסוף 2015. אנליסטים ציינו, כי היא לא יכולה להשיג יעד זה בלי רכישת SoftLayer.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים