טלפוניקה מתגברת נוכחות בישראל: תמתג את Jajah כ-"טלפוניקה דיגיטל ישראל" ותחפש השקעות בארץ

כחלק מהמהלך מונה גיל כהן, מנכ"ל Jajah, למנהל קו מוצרי התקשורת של טלפוניקה דיגיטל, בנוסף לתפקידו כמנכ"ל טלפוניקה דיגיטל ישראל ● החברה הישראלית תהיה אחראית על כל מהלכי המחקר והפיתוח של מוצרי התקשורת העתידיים של טלפוניקה ● לקרן ההשקעות של החברה, Telefonica Ventures, תהיה נוכחות קבועה בישראל, בניהולו של דורון אריאל שפסר, שישמש גם כמנהל הפיתוח העסקי של טלפוניקה דיגיטל בישראל והאחראי על איתור חברות מקומיות

טלפוניקה (Telefónica), חברת הטלקום השלישית בגודלה בעולם, הודיעה על תגבור נוכחותה בשוק הישראלי על ידי השקה רשמית ומיתוגה מחדש של חברת Jajah כ-"טלפוניקה דיגיטל ישראל". כמו כן, טלפוניקה תחפש אפיקי השקעות בשוק הישראלי, תרחיב את קו מוצרי התקשורת המפותחים שלה בארץ ותגדיל את מצבת כוח המקומית שלה.

חברת Jajah הישראלית, הפועלת מרעננה, מתמחה בפתרונות Voip. החברה נרכשה על ידי טלפוניקה ב-2010 תמורת 207 מיליון דולרים. טלפוניקה פעילה ב-25 מדינות ברחבי העולם ויש לה כ-300 מיליון משתמשים. טלפוניקה דיגיטל אחראית על חדשנות, מו"פ, שותפויות גלובליות ומגוון שירותים דיגיטליים עבור הענקית האירופית.

כחלק מהמהלך מונה גיל כהן, מנכ"ל Jajah, למנהל קו מוצרי התקשורת של טלפוניקה דיגיטל. זאת, בנוסף לתפקידו כמנכ"ל טלפוניקה דיגיטל ישראל. החברה הישראלית תהיה אחראית על כל מהלכי המחקר והפיתוח של מוצרי התקשורת העתידיים של טלפוניקה. בין היתר, מדובר במוצרים קיימים, דוגמת ה-TU Me, לשיחות חינם על תשתית אינטרנט, שמאפשרת תקשורת ושיתוף תכנים באמצעות טלפונים חכמים, וב-TU Go, המאפשר ללקוחות להשתמש במספר הנייד שלהם על מגוון מכשירי תקשורת. הצוות של כהן – בישראל, ספרד ובריטניה – יהיה אחראי על חידושים ופיתוחים נוספים בתחום.

כחלק מהמהלך מרחיבה טלפוניקה גם את פעילותה בתחום השותפויות בישראל, כשלקרן ההשקעות של החברה, Telefonica Ventures, תהיה נוכחות קבועה בישראל, בניהולו של דורון אריאל שפסר, שישמש גם כמנהל הפיתוח העסקי של טלפוניקה דיגיטל בישראל והאחראי על איתור חברות מקומיות. בין תפקידיה יהיו זיהוי הזדמנויות השקעה עבור טלפוניקה, במיוחד בתחומים החשובים אסטרטגית לעסקי החברה, דוגמת Big Data, וידיאו, תקשורת ויישומים. ההשקעות של Telefonica Ventures נעות מ-250 אלף דולרים ועד 10 מיליון בסבב. הקרן אף הובילה סבב השקעה בסטארט-אפ הישראלי Everything.me, שמפתחת פלטפורמת מובייל דינמית מבוססת HTML5.

כמו כן, טלפוניקה מתכוונת לאתר דרכים נוספות לשיתוף פעולה עם גופים ישראליים, כולל גופי ממשל שונים, בתחומי המחקר והפיתוח. "ישראל היא מרכז חדשנות עולמי", אמר מת'יו קי, מנכ"ל טלפוניקה דיגיטל. "בשלוש השנים האחרונות שיחקה השלוחה הישראלית תפקיד חשוב בפעילותה של טלפוניקה בזירת ה-VoIP וביכולתה לנצל את ההזדמנויות בתחום זה. הרחבת הפעילות בישראל מבטיחה שנמשיך להוביל בחדשנות בתחום זה וממקמת אותנו במקום טוב לזיהוי סטארט-אפים ישראליים שיכולים להתאים לאסטרטגיה הכוללת שלנו".

כהן אמר, כי "מדובר במהלך טבעי לטלפוניקה, שמשקף את החשיבות הגדלה והולכת של ישראל, על יכולות המו"פ שלה". כיום מעסיקה Jajah בישראל כ-120 עובדים – פי שניים ממספר העובדים שלה במועד הרכישה – ולדברי כהן, מהלך הגיוס של כוח אדם איכותי אף יתוגבר במהלך 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים