דו"ח: מחצית מהמשתמשים בחלונות 8 משתמשים בה כאילו היתה חלונות 7

המחקר בדק 10,848 מחשבי חלונות 8 לאורך 27.4 ימים בממוצע לכל מכשיר, ומצא ש-61% מן המשתמשים במחשבי PC שולחניים מפעילים יישום באמצעות ממשק המטרו החדש של חלונות 8 פחות מפעם אחת ביום, וכנ"ל משתמשי מחשבים ניידים ● נראה שמרבית משתמשי ה-PC כמעט ולא משתמשים בממשק הנוצץ החדש של חלונות 8, או שהם עושים זאת רק כשהם חייבים - כי אין דרך אחרת

יותר ממחצית המשתמשים בחלונות 8 (Windows 8), שמתהדרת בממשק המשתמש החדש מטרו (Metro), מתעלמים ממסך הפתיחה החדש ומתפעלים את מערכת ההפעלה כאילו היתה חלונות 7 (Windows 7) – כך לפי מחקר של סולוטו (Soluto) שפורסם בסוף השבוע. סולוטו בדקה 10,848 מחשבי חלונות 8 לאורך 27.4 ימים בממוצע לכל מכשיר, ומצאה ש-61% מן המשתמשים במחשבי PC שולחניים מפעילים יישום באמצעות מטרו פחות מפעם אחת ביום, וכנ"ל משתמשי מחשבים ניידים.

אם היה צפוי שהמספרים האלה ישתנו דרמטית בשימוש של מסכי מגע – אין זה כך. משתמשי טאבלטים ומחשבים ניידים בעלי מסך מגע מתפעלים יישומי מטרו קצת יותר, אבל 58% מבעלי ניידים עם מסך מגע עדיין עושים זאת פחות מפעם אחת ביום, ולגבי בעלי הטאבלטים – הדבר נכון לגבי 44%. וכמה משתמשי חלונות 8 ניגשים לחנות האפליקציות של חלונות פחות מפעם אחת ביום? – כמעט כולם.

בסיכום כללי, נראה שהדו"ח מציג שימוש עלוב למדי בממשק היישומים החדש של מיקרוסופט (Microsoft), במיוחד לאור ההנחה שבעלי טאבלטים או מחשבים ניידים עם מסך מגע אמורים לתפעל כמעט הכל באמצעות מגע. כך, נראה שמרבית משתמשי ה-PC כמעט ולא משתמשים בממשק הנוצץ החדש, או שהם עושים זאת רק כשהם חייבים – כי אין דרך אחרת.

גם בחזית היישומים המחקר של סולוטו לא מראה ממצאים ורודים. מיקרוסופט כמעט נואשת בניסיונותיה לגרום למפתחים לייצור יישומי מטרו לחלונות 8 וחלונות RT, אבל נראה שאין להם הרבה סיבות לעשות זאת.

יישום ה-מטרו "המדליק" ביותר הוא Yahoo! Mail והמשתמשים תפעלו אותו בממוצע כ-27 פעמים בשבוע. באופן כללי, המשתמשים תפעלו את מרבית היישומים ברשימת היישומים הנפוצים ביותר (כמו רשתות חברתיות, או יישומי התקשורת של מיקרוסופט) פעמיים בשבוע או פחות.

אין ספק שהתוצאות הללו צריכות להדאיג את הענקית מרדמונד, שהוציאה כבר מגה-מיליונים על שיווק ממשק המשתמש החדש של חלונות 8 – ונראה שעם הצלחה לא ממש גדולה.

בסוף יוני אמורה מיקרוסופט להציג שדרוג לחלונות 8.1, ואנליסטים רבים מקווים שהשדרוג יסייע לתקן כמה מן הליקויים הבולטים של מערכת ההפעלה. בין השמועות על השינויים שיציע השדרוג מדובר גם על החזרת כפתור ה-"התחל" שיאפשר למשתמשים לדלג על מסך הפתיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים