המיליארדר קארל אייקן הגיש הצעה נגדית לרכישת דל

אמנם הצעתו של אייקן מייצגת שווי חברה של 21 מיליארד דולרים, לעומת 24.4 מיליארד שמשקפת ההצעה של מייקל דל וקרן סילבר לייק, אלא שלתפיסתו הוא יכול לנהל את החברה טוב יותר, תוך חיסכון משמעותי בעלויות והפקת רווחים עתידית גבוהה יותר מאשר אלה שיהיו אם החברה תמשיך להיות מנוהלת על ידי דל

המיליארדר קארל אייקן הגיש הצעת נגד לרכישת ענקית המיחשוב האישי דל (Dell), על מנת לטרפד את ההצעה של מייקל דל – מנכ"ל ומייסד החברה. אייקן הגיש את ההצעה עם קרן סאות'איסטרן (Southeastern Asset Management), יחדיו אוחזים השניים, אייקן והקרן, ב-13% ממניות החברה.

אייקן הציע לבעלי המניות לבחור בין שתי חלופות: קבלת 12 דולרים למניה במזומן, או קבלת 12 דולרים למניה במניות נוספות בחברה, המוערכות ב-1.65 דולרים למניה. ההצעה נועדה להתחרות בהצעה של מייקל דל וקרן סילבר לייק (Silver Lake), לרכישה של מניות דל לפי שער של 13.65 דולרים, המשקפת ערך החברה של 24.4 מיליארד דולרים. אמנם הצעתו של אייקן מייצגת שווי של 21 מיליארד דולרים בלבד, אלא שלתפיסתו, הוא יכול לנהל את החברה טוב יותר, תוך חיסכון משמעותי בעלויות והפקת רווחים עתידית גבוהה יותר מאשר אלה שיהיו אם החברה תמשיך להיות מנוהלת על ידי מייקל דל.

לדברי אייקן וסאות'איסטרן, "הצהרת הדירקטוריון שלפיה הוא מתחשב רק באינטרסים של בעלי המניות, וקבלת ההצעה של (מייקל) דל, הן בבחינת עלבון לאינטליגנציה של בעלי המניות. לעתים קרובות אנחנו ציניים לגבי הנהלות תאגידים, אבל הדירקטוריון הזה הביא את רף הציניות לגבהים חדשים".

בתחילת אפריל משכה קבוצת בלקסטון (Blackstone) את ההצעה שהגישה לרכישתה של יצרנית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם. בלקסטון נימקה את משיכת ההצעה שהגישה, לרכישה של מניות דל לפי שער של 14.25 דולרים למניה, בירידה בביקוש למחשבי PC.

במכתב ששלח למועצת המנהלים של דל, אמר אייקן, כי "דל פועלת בעולם עסקי המיחשוב הארגוני, בנוסף לפעילות של חטיבת המיחשוב האישי – החולה והפגועה, שם יש לה קשר הדוק עם מיקרוסופט (Microsoft) ואינטל (Intel). ניתן לקבל חיסכון ניכר בעלויות ממיזוג של מפעלי הרכבה ברחבי העולם, ועוד נותרו הזדמנויות לעשיית ספין אוף לפעילויות אחרות של דל, שאינן בליבת העסקים שלה".

אייקן אמר בסוף השבוע, כי הוא אישית יתרום כמה מיליארדי דולרים למימון הלוואת גישור בסך 5.2 מיליארד דולרים, הנחוצים לביצוע העסקה במתווה שלו. הוא הוסיף כי כבר פנה בבקשת הלוואות לכמה בנקי השקעות בנושא.

דל מסרה בתגובה, כי ועדה מיוחדת שלה בוחנת את הצעת אייקן וכי היא תגיב בבוא העת. סילבר לייק סירבה להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים