חברת החשמל הטמיעה רכיב SRM של VMware במערך ה-DRP שלה; ההיקף הכספי: מאות אלפי שקלים

הרכיב הותקן בתשתית האחסון הקיימת, סימטריקס של EMC, לטובת שכפול מידע לאתר מרוחק ● כמו כן, הטמיעה חברת החשמל תכנית להתאוששות מאסון בסביבה וירטואלית ● יוסי שנק, מנהל אגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל: "הרכיב החדש שידרג את מערך האחסון שלנו בצורה משמעותית"

חברת החשמל שדרגה את מערך ה-DRP שלה, בכך שהוסיפה לו SRM (ר"ת Site Recovery Manager) – רכיב ניהול חדש מתוצרת VMware. הרכיב הותקן בתשתית האחסון הקיימת, סימטריקס של EMC, לטובת שכפול מידע לאתר מרוחק. בשל כך, הפך תהליך ההתאוששות מאסון של סביבות וירטואליות במערך האחסון של חברת החשמל לאוטומטי. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק מעריכים אותו במאות אלפי שקלים.

בשנים 2007 ו-2008 הקימו אנשי ה-IT בחברת החשמל תשתית אחסון, המבוססת על מערכות EMC וסיסקו, בפרויקט בהיקף של יותר מ-10 מיליון שקלים. הפרויקט נחשב לאסטרטגי ולאחד הגדולים מסוגו בישראל. הוא כלל קונסולידציה של שרתים שהיו נפרדים עם מערכות אחסון נפרדות, תכנית התאוששות מאסון (DRP), ותקשורת אופטית לסביבת האחסון. כך, הוטמעו מכונות VMware במסגרת פרויקט וירטואליזציה שנעשה במערך האחסון, שבמסגרתו הועברו יישומים חיוניים וקריטיים לשרתים וירטואליים.

לדברי יוסי שנק, מנהל אגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל, "הרכיב החדש שידרג את מערך האחסון שלנו בצורה משמעותית, צמצם את זמן ההתאוששות והגדיל את יכולת השרידות שלנו". "אנחנו מתכננים להשתמש במכונות וירטואליות עבור יישומים חשובים, ולשם כך נחוצה לנו תוכנית טובה להתאוששות מאסון", אמר. הוא הוסיף, כי "בשל הטמעת רכיב הניהול, צמצמנו את המורכבות ואת הזמן הכרוכים בתוכנית התאוששות מאסון עבור הסביבות הוירטואליות שלנו". שנק ציין, כי ההיבט החשוב ביותר בפרויקט היה "האפשרות לבדוק את ה-DRP שלנו מבלי שהדבר ישפיע על הייצור. שילבנו את כלי הניהול בתשתית האחסון שלנו לשכפול מידע לאתר מרוחק, ובנהלים התפעוליים שלנו לזמן התאוששות מאסון. בכך, הגדלנו את יכולתנו להבטיח התאוששות גם אחרי העברה של יישומים חיוניים לשרתים וירטואליים".

שנק אמר, כי "במסגרת תכנית ההתאוששות מאסון, יש למערך ה-IT בחברת החשמל שני אתרים, כאשר אחד מהם משמש אתר משני ולצרכי גיבוי. הבעיה בתפיסה הנוכחית היא שאם אחד האתרים נופל, הטעינה של הנתונים מהאתר חלופי אורכת זמן ולא מתעדכנת בזמן אמת, אלא בעיכוב של כמה שעות לאחור. בנוסף, לפני הטמעת רכיב הניהול הייתה זמינות המערכות נמוכה יותר". "בשל הטמעת ה-SRM, צמצמנו משמעותית את משך ההתאוששות, הגדלנו את אמינות ושרידות התכנית להתאוששות מאסון, פישטנו את תהליכי התחזוקה והשינויים באתרים, ובנוסף, הבאנו לחסכון בעלויות ה-DR", הוסיף.

לדברי שנק, בשלב הראשון, שכבר בוצע, הוגדרו היישומים והתהליכים העסקיים בעלי חשיבות עליונה, ואלה זכו לרמת "פלטינום". הוא ציין, כי יישומים אלה הם המטופלים על ידי רכיב הניהול שהוטמע, ובשבועות הבאים יטופלו שאר היישומים והתהליכים העסקיים, החשובים פחות.

שנק הוסיף, כי לפני כמה ימים בצעו אנשי ה-IT בחברת חשמל תרגיל פתע שדימה דילוג בין האתרים ובחן את יכולות רכיב הניהול שהוטמע. לדבריו, "המערכת עבדה בתרגיל ללא תקלה וחריגות, הטכנולוגיה הוכיחה את עצמה". הוא סיים באומרו, כי בכוונת החברה להכניס בחודשים הקרובים מערכות IT נוספות לתוכנית ה-DRP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים