האקרים השתלטו על חשבון הטוויטר של AP ופרסמו ידיעה על פיגוע בבית הלבן שהפילה את הבורסה

בידיעה הכוזבת נמסר, כי אירעו בבית הלבן שני פיצוצים שגרמו לפציעתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה ● דוברי AP והבית הלבן מיהרו להכחיש את הידיעה, אולם השווקים כבר הגיבו לה בירידות שערים חדות ● משהתברר שהידיעה שקרית, השווקים חזרו לעצמם ● את האחריות על האירוע קיבלה על עצמה קבוצה המכונה "הצבא האלקטרוני של סוריה", שתומכת בנשיא הסורי אסד

האקרים שהצליחו להשתלט על חשבון הטוויטר (Twitter) של סוכנות הידיעות AP פרסמו בו אתמול (ג') ידיעה כוזבת שעל פיה אירע פיגוע בבית הלבן ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נפצע. בעקבות הידיעה צנחו השערים בשווקי ההון של ארצות הברית.

דובר סוכנות הידיעות, פול קולפורד, מיהר להכחיש את הידיעה ולהבהיר שהיא כוזבת. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, מיהר גם הוא, דקות ספורות לאחר הפרסום, לאשר שהנשיא אובמה בריא ושלם.

אולם, שלוש דקות לאחר פרסום הידיעה השקרית צנחו השערים כמעט בכל שווקי ההון של ארצות הברית ואחד הסוחרים הגדיר את המצב "כאוס מוחלט". עם זאת, השווקים החלו להתאושש מהר מאוד. על פי נתונים של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), לפני ששוק ההון החל את ההתאוששות איבד מדד ה-S&P 500 סכום של 136.5 מיליארד דולרים משוויו. חלק מהסוחרים ייחסו את התנודות החדות והמהירות למערכות אלקטרוניות לסחר אוטומטי.

הן ה-FBI והן הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) הודיעו שיחקרו את האירוע. "בשלב זה, העובדות המדויקות אינן ידועות לי, אך אין ספק שאנחנו רוצים להבין מה אירע", אמר נציב ה-SEC, דניאל גלגר.

את האחריות לאירוע קיבלה על עצמה, בהודעה שפורסמה אף היא בטוויטר, קבוצה המכונה "הצבא האלקטרוני של סוריה", שתומכת בנשיא הסורי, בשאר אל אסד. בעבר קיבלה על עצמה הקבוצה אחריות לפריצות נוספות לחשבונות של אמצעי תקשורת אחרים בטוויטר, ובכלל זה של הרדיו הציבורי של ארצות הברית, BBC ,CBS, התוכנית 60 דקות (שמשודרת ב-CBS) ורויטרס.

דובר טוויטר סירב להגיב על התקרית בטענה שהחברה "אינה מגיבה על תקריות בחשבונות מסוימים, משיקולים של פרטיות ואבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים