הערכות: הפסדי נוקיה פחתו ברבעון הראשון הודות לעלייה מתונה בהיקף המכירות של מכשירי Lumia

לפי ההערכות בשוק, העובדה שמספר מכשירי ה-Lumia שמכרה נוקיה ברבעון הראשון של 2013 עלה ביותר ממיליון לעומת הרבעון האחרון של 2012 גרמה לחברה הפסדים רבעוניים פחותים יותר ● עם זאת, נראה שנוקיה עדיין שורפת מזומנים והיקפי המכירות של הטלפונים החכמים מתוצרתה רחוקים מאלה של החברות המובילות בשוק, סמסונג ואפל

העלייה המתונה במכירות של מכשירי Lumia והמפנה במיזם המשותף לייצור ציוד סלולר נוקיה-סימנס (Nokia-Siemens) יגרמו לכך שנוקיה (Nokia) תדווח על הפסדים קטנים יותר ברבעון הראשון של השנה – כך על פי ההערכות בשוק.

עם זאת, נראה שנוקיה עדיין שורפת מזומנים והיקפי המכירות של הטלפונים החכמים מתוצרתה רחוקים מאלה של החברות המובילות בשוק, סמסונג (Samsung) ואפל (Apple). על אף שהענקית הפינית עדיין מוכרת יותר טלפונים רגילים מטלפונים חכמים, הרי שעתידה תלוי דווקא בסמארטפונים, שמתח הרווחים עליהם גבוה יותר.

באחרונה השיקה נוקיה את מכשירי Lumia בשווקים נוספים, ובכלל זה בסין, שבה זונחים צרכנים רבים את הטלפונים הרגילים לטובת טלפונים חכמים – בעיקר מתוצרת החברות המתחרות בענקית הפינית. בשוק מעריכים שנוקיה מכרה ברבעון הראשון של 2013 כ-5.6 מיליון מכשירי Lumia, בהשוואה ל-4.4 מיליון ברבעון האחרון של 2012. ההפסד של נוקיה ברבעון, מעריכים האנליסטים, ירד לארבעה סנטים למנייה, בהשוואה לשמונה סנטים למנייה אשתקד.

האנליסטים צופים שברבעון הבא יגיע היקף המכירות של מכשירי Lumia לכשבעה מיליון יחידות – אך אם קצב הגידול יתמתן, ירחפו סימני שאלה כבדים באשר לעתידה של נוקיה בשוק הטלפונים החכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים