רענן ביבר, VMware ישראל: "יש לשלב בין דטה-סנטר מוגדר תוכנה, עננים בני כלאיים ומשתמשי קצה"

"עולם ה-IT מוצא עצמו מתמודד עם פלטפורמה חדשה של רכיבים - רכיבי מיחשוב נייד, טאבלטים וטלפונים חכמים", אמר ביבר - מנכ"ל הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה, בכנס VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל ● מני צרפתי, VMware: "המדיה הראשונה שמפתחים אליה בעולם היא ניידת" ● ערן בראון, נט-אפ: "נדרשות תשתיות המסוגלת לעמוד בשיאים ובעומסים, בלא לייקר את העלות" ● ברק קורן, מנהל VMUG: "ב-VMware רואים בארגון המשתמשים כלי חשוב לשיפור התקשורת עם החברה"

"עולם ה-IT עומד בפני שינויים רבים. בתוך שלל המגמות, נדרש לשלב בין SDDC (ר"ת Software Delivered Data Center, דטה-סנטר מוגדר תוכנה), ענני מיחשוב פרטיים וציבוריים ומיחשוב משתמשי הקצה", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל.

ביבר אמר את הדברים בפתח כנס שערך VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (ה') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה מקצועני IT.

לדברו, "עולם ה-IT מוצא עצמו מתמודד עם פלטפורמה חדשה של רכיבים – רכיבי  מיחשוב נייד, טאבלטים וטלפונים חכמים. לנו יש תפיסה כיצד ניתן לטפל בהם בצורה המיטבית, כאשר וירטואליזציה היא חלק מהפתרון. הדור הצעיר של העובדים מגיע עם דרישות גבוהות יותר מה-IT הארגוני. הוא שם דגש על חוויית משתמש חדשה. כך, כל צורת החשיבה משתנה ונדרש להתמודד עם המשתמשים החדשים הללו".

ביבר הציג נתונים של חברות המחקר, לפיהם בין השנים 2009 ל-2012, גרף הצמיחה של כמות המחשבים הניידים והטלפונים החכמים עמד בקביעות על זווית של 45 מעלות, בעוד שהגרף של כמות המחשבים הניידים נותר שטוח בעקביות. הוא סיכם באומרו, כי "52% מהעובדים בארגוני IT מסתובבים עם יותר מרכיב מיחשוב אחד. יש לנהל את הרכיבים הללו באופן שונה. המשמעות היא שנדרש ניהול של המשתמשים ולא, כבעבר, ניהול של הרכיבים".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

מני צרפתי, מנהל תחום משתמשי קצה ב-VMware ישראל. צילום: קובי קנטורמני צרפתי, מנהל תחום משתמשי קצה ב-VMware ישראל, אמר כי כמות ההורדות של יישומים צפויה לעמוד השנה על 5-6 מיליארד. "המדיה הראשונה שמפתחים אליה בעולם היא ניידת ורק אחר כך יש  הגירה לעולם הנייח", אמר צרפתי, "במקום הראשון בסדר העדיפויות של המנמ"רים עומד תחום BI וניתוח צופה פני עתיד, ולאחריו מצוי בעדיפות העולם של המיחשוב הנייד. עד שנת 2015 היחס בין פיתוח יישומי מובייל ויישומים רגילים יהיה 4:1. העולם הקונבנציונלי שאנו מכירים נעלם".

לכן, אמר צרפתי, יש דגש כה רב על חוויית המשתמש. "הדגש מגיע מכמה כיוונים", הסביר, "הרצון לגישה מכל מקום בכל עת, הרצון של הצרכנים בטכנולוגיות טובות יותר, והרצון של המשתמשים בחלופות. לדור החדש בעבודה אין גבולות בין עבודה וחיים פרטיים – הכל פתוח, אין פרטיות, הכל מקוון כל הזמן. יש שיתופיות מתמדת".

הצורך בפרויקט VDI בארגון, אמר, "נובע מכמה תועלות: צמצום עלויות, הלימה רבה יותר לרגולציות, העלאת רמת אבטחת המידע, יעילות ותפוקה רבות יותר, שיתופיות ושביעות רצון המשתמשים".

ערן בראון, מהנדס מערכות בכיר בנט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטורהוא סיים בהציגו את חבילת Horizon של ענקית הוויראטואליזציה, המספקת פתרונות בצורה מאובטחת לאמצעי הקצה – טאבלטים וטלפונים חכמים. "אנו יודעים באמצעות החבילה להגיש להתקנים השונים סביבת עבודה מותאמת להתקן ולמשתמש", סיכם צרפתי, "זה נעשה תוך שינוי בצורת העבודה, הפיכתה לפשוטה יותר, ניהול, תיווך ואבטחת השירותים ואספקת מידע באופן מאובטח. מתקבל פישוט הניהול של החומרה והתוכנה".

ערן בראון, מהנדס מערכות בכיר בנט-אפ (NetApp) ישראל, אמר כי "יש דרכים רבות לחרב פרויקט EUC, מיחשוב ו-וירטואליזציה של משתמש הקצה, ומנגד, נצבר כבר ניסיון רב בפרויקטים שכאלה ונדרש להסתייע בו". הדבר, רצוי, למשל, בתחום תכנון ביצועים, הסביר בראון. "בניגוד לשרתים, העובדים קשה משמונה בבוקר עד שש בערב ואחר כך 'נחים', הרי שבעולם משתמשי הקצה העומס יכול להיות רב ומשתנה לאורך היממה". הוא ציין, כי "נדרשות תשתיות המסוגלת לעמוד בשיאים ובעומסים, בלא לייקר את עלות משתמשי הקצה. אנו בנט-אפ מספקים פתרונות בני כלאיים של פלאש (Flash) ודיסקים מסתובבים, לצד יכולת מניעת שכפול מידע".

ברק קורן, מנהל קבוצת משתמשי VMware בישראל ומהנדס מערכות בכיר ב-Siemens-PLM. צילום: ניב קנטורברק קורן, מנהל VMUG, המשמש גם כמהנדס מערכות בכיר ב-Siemens-PLM, סיפר שקבוצת המשתמשים קמה לפני חמש שנים והיא מונה כ-100 אלף חברים ברחבי העולם, כמה מאות מהם בישראל. הוא ציין ש-"הקהילה בארץ הולכת וגדלה, וכך גם מעמיק הקשר בין החברה למשתמשים". לדבריו, "VMware רואה בארגון המשתמשים כלי חשוב לשיפור התקשורת עמה. היא מקדישה להם תשומת לב ומקבלת את הערות חברי הארגון". הוא צפה שהיקף הפעילות של ארגון המשתמשים ומספר החברים בו יגדלו השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים