שלטונות סין הורו לגוגל להוריד מנגנון המלצות מכיוון שהוא עלול להוביל לאתרים פורנוגרפיים

הרשויות אף איימו להטיל על גוגל עונשים אם לא תסיר את המנגנון, זאת משום שחלק מההמלצות שהציג המנגנון היו בעלות אופי שעשוי להתפרש כמיני, דבר שגרר כבר בעבר ביקורת במדיה ומצד גורמי ממשל בסין ● כמו כן, במשך מספר ימים נחסמו באתר Google.cn כל תוצאות החיפוש הקשורות לכיכר טייאננמן, גם כאלו שאינן קשורות כלל לאירועים שהתרחשו בשנת 1989

מנהלי גוגל הודו כי שלטונות סין הורו לחברה להסיר מהאתר שהיא מפעילה במדינה מנגנון בשם Google Suggest, על מנת לצנזר את הגישה לאתרי פורנו. עם זאת, לא ברור עדיין אם הרשויות דרשו גם להדק את הצנזורה על אתרים שעוסקים בטבח בכיכר טייאננמן. בידיעה שהופיעה ביום ו' בניו יורק טיימס נכתב, כי הרשויות בסין הורו לגוגל להסיר מנגנון המלצות על אתרים אשר מכונה Google Suggest ואף איימו להטיל על החברה עונשים אם לא תעשה כן. זאת משום שחלק מההמלצות שהציג המנגנון היו בעלות אופי שעשוי להתפרש כמיני, דבר שגרר כבר בעבר ביקורת במדיה ומצד גורמי ממשל בסין.

בגוגל מתחבטים כבר זמן רב בסוגיות הנובעות מהסתירה בין דרישות הצנזורה של השלטונות בסין מצד אחד, לבין הרצון להעניק גישה בלתי מוגבלת למידע – ולהניב רווחים לבעלי המניות – מהעבר האחר. עם זאת, למרות שמנהלי גוגל הודו בהתערבות הרשויות בסין בכל הקשור לפורנוגרפיה, הם מסרבים להשיב אם הרשויות הורו להגביל באופן זמני את הגישה לאתרים מסוימים סמוך לארבעה ביוני, יום השנה העשרים לטבח שערך הצבא הסיני בסטודנטים שהפגינו בכיכר טייאננמן.

במשך מספר ימים נחסמו באתר Google.cn כל תוצאות החיפוש הקשורות לכיכר טייאננמן, גם כאלו שאינן קשורות כלל לאירועים שהתרחשו בשנת 1989. הגישה לתוצאות חיפוש שקשורות לכיכר אך לא לטבח – ונושאות אופי תיירותי, למשל – חודשה בשבוע שעבר.

דובר גוגל הסכים רק לומר כי מנהלי החברה נפגשו עם גורמי ממשל בסין כדי "לדון בבעיות בשירות Google.cn ביחס להצגה של תמונות פורנוגרפיות ותכנים שניתן להגיע אליהם באמצעות חיפוש בשפות זרות". כן ציין הדובר כי בחברה משקיעים מאמצים רבים כדי לעמוד בדרישות של הרשויות בסין בכל הקשור לפורנוגרפיה. "אנו עורכים בדיקות יסודיות ונוקטים בכל הצעדים הנחוצים כדי לטפל בבעיות שמתגלות. השקענו מאמצים רבים ומרבית הבעיות כבר תוקנו".

למקרה שמאמצים אלה בכל זאת לא יישאו פרי, השלטונות בסין עדיין שוקלים לחייב התקנה של תוכנה שחוסמת אתרי אינטרנט מסוימים, החל מ-1 ביולי, בכל המחשבים החדשים שיימכרו במדינה. זאת בניגוד לידיעות שפורסמו בשבוע שעבר, על פיהן חזרו בהם השלטונות בסין מהכוונה לחייב את ההתקנה של תוכנת הצנזורה, אשר מכונה Green Dam – Youth Escort.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים