בזק מציעה שדרוג מהירות גלישה ללקוחות וגיבוי אוטומטי בענן – בחינם

בתום השדרוג, שיארך כמה שבועות, יגלשו כ-85% מהלקוחות בקצב של 15 מגה ומעלה ● בחברה מעריכים, כי 300 אלף לקוחות ירשמו לשירות הגיבוי בענן בתוך שלוש שנים ● רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק: "אני מאמין שבאמצעות מהלך זה נייצר סטנדרט חדש של מהירות גלישה גם אצל ספקיות האינטרנט" ● בתגובה למהלך: אקספון, 012 סמייל ואורנג' יצאו במבצעי שדרוג חדשים

התחרות בשוק התקשורת והטלקום ממשיכה לתת את אותותיה, הפעם לטובת הצרכנים: בזק הודיעה הבוקר (ב'), כי בכוונתה לשדרג את מהירות הגלישה של כמיליון לקוחותיה ברשת, ללא כל תוספת תשלום. כבר בשבועות הקרובים קצב הגלישה הממוצע של לקוחות בזק יעלה בכ-50% ויגיע ל-15 מגה. מהלך השדרוג יבוצע בהדרגה ויארך מספר שבועות. התגובות למבצע של בזק לא איחרו לבוא: ספקיות האינטרנט אקספון, 012 סמייל ואורנג' הודיעו בצהריים על שדרוג הלקוחות במהירויות הנמוכות ל-15 מגה.

קצב הגלישה הפופולרי בבזק עמד על 10 מגה (63% מסך הלקוחות). לטענת אנשי בזק, מהלך זה משנה את שיווי המשקל, כך שבתום השדרוג כ-85% מהלקוחות יגלשו בקצב של 15 מגה ומעלה. שדרוג קצב הגלישה יתבצע באופן אוטומטי ובהדרגה, ללא צורך בפנייה לבזק לשם כך. במקביל, יהיה על הלקוח לשדרג את הקצב אצל הספק (ISP). על פי החברה, שווי ההטבה מסתכם בעשרות מיליוני שקלים לשנה.

לצורך המחשה, לקוחות הגולשים בקצבי גלישה של עד 4 מגה ישודרגו אוטומטית לקצב גלישה של 5 מגה, ואילו לקוחות במסלולי 10-5 מגה ישודרגו אוטומטית לקצב גלישה של 15 מגה. שירות נוסף עליו הכריזה בזק הוא גיבוי של תמונות, וידיאו ומוזיקה באמצעות שירותי ענן, מכל מקום ומכל מכשיר. בבזק מעריכים, כי 300 אלף לקוחות ירשמו לשירות בתוך שלוש שנים, כשכל אחד יגבה ויאחסן תכנים הנאמדים במספר ג'יגות.

מסקר שערכה בזק, כ-70% מהנשאלים מגבים את המידע באמצעים מתכלים (כמו דיסק און קי או הארד דיסק), כאשר כ-10% מהנשאלים כלל אינם מגבים את הקבצים שלהם. השירות החדש כולל יכולות המאפשרות גיבוי אוטומטי של ספריות נבחרות על גבי המחשב, כמו גם אפליקציה לסמארטפונים וטאבלטים באמצעותן ניתן לגבות מכל מקום ומכל מכשיר. בנוסף, הקימה החברה פורטל אישי המאפשר צפייה בחומרים שגובו בענן ושיתוף קל ונוח בשלל תצורות, כולל ברשתות חברתיות.

שירות הגיבוי בענן, לראשונה בעברית, מאפשר לאחסן, לגבות ולצפות במסמכים וקבצי תמונות, קול ומולטימדיה בשטח אחסון ייעודי ומאובטח באתר החברה. הפעלת השירות מצריכה התקנה עצמאית ראשונה של הלקוח על גבי המחשב, שמאפשרת ללקוח לגבות באופן פשוט ספריות נבחרות מהמחשב. בנוסף, ניתן לנהל את תיבת האחסון הפרטית בפורטל אישי ולשתף בצורה קלה ונוחה את המידע באמצעות תיבת המייל, גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ועוד.

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק. צילום: פלי הנמראבי גבאי, מנכ"ל בזק, אמר כי "לאחר שסיימנו את פריסת הרשת המתקדמת ואנו ממשיכים קדימה במהלך ה-Fiber NGN, קיבלנו החלטה אסטרטגית להעביר את יכולות ה-NGN ישר ללקוחות. מדובר במהלך שבאופן טבעי היה נמשך מספר שנים, אך החלטנו לבצע זאת באופן מיידי, ועל ידי כך לאפשר ללקוחותינו ליהנות מפירות הרשת המתקדמת. אין לי ספק שמהלך זה של בזק מבדל אותה משאר חברות התקשורת ומצטרף לשורה ארוכה של מהלכים קודמים המייצרים ערך מוסף ללקוחות".

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, אמר כי "אנו מכריזים היום על שתי בשורות צרכניות וחינמיות. אני מאמין שבאמצעות מהלך זה נייצר סטנדרט חדש של מהירות גלישה גם אצל ספקיות האינטרנט".

התגובות למהלך של בזק, כאמור, הגיעו כבר בשעות הצהריים. באקספון מציעים שדרוג חינם עד 15 מגה, ועד 20 מגה – בתוספת 20 שקלים. גם פרטנר הכריזה על מהלך דומה: לקוחות 012 סמייל ואורנג', אשר גולשים במהירויות גלישה נמוכות, ישודרגו ל-15 מגה ללא תוספת תשלום.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנחם

    תרגיל שיווקי מעולה אבל אין מתחתיו שום דבר. די דומה לכיש 6 אשר מוגבל למהירות מוגדרת. אז האחראים מוסרים הודעה שעל אותה תשתית כביש (במקרה של בזק אותה תשתית חוט נחושת שמגיע לבית), הם מאפשרים לנסוע במהירות גבוהה יותר. למעשה כבר היום אפשר לנסוע יותר אבל שרירותית מגבילים. כך גם בבזק, הם מגבילים את המהירות אף על פי שניתן לגלוש במהירות גבוהה יותר. התרגיל הוא שאחרי ש"משדרגים" את התשתית, אני צריך לפנות לספק שמבקש תוספת על השידרוג שלו. אז חינם - זה לא !

  2. יצחק לוינסון

    בינתיים בזק מספקת לנו בקושי 4 מגה, כשאנו משלמים עבור 15 מגה. הבטחות אפשר לתת בחינם, אבל בשביל לממש את ההבטחות צריך לעבוד ולא רק בעבודה בעיניים.

אירועים קרובים