מייקל דל הסכים למכור מניותיו בערך מופחת – כדי לקדם את הפיכת החברה לפרטית

המייסד והמנכ"ל של דל הסכים למכור את מנויותיו ב-2% פחות מהערך שנקבע לכלל המכירה: 13.36 דולרים למנייה לעומת 13.65 דולרים למניות שבכלל העסקה ● דל מחזיק ב-16% ממניות החברה

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, הסכים למכור את מניות החברה שנמצאות בבעלותו במחיר מופחת. דל עשה זאת כחלק מהרצון לקדם את הוצאת החברה מהבורסה, מכירתה והפיכתה לפרטית.

נתח המניות של דל עומד על 16% מכלל מניות החברה והוא הסכים למכור את מנויותיו ב-2% פחות מהערך שנקבע לכלל המכירה: 13.36 דולרים למנייה לעומת 13.65 דולרים למניות שבכלל העסקה.

החברה כתבה במסמך שהגישה בסוף השבוע לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), כי "כדי להקל על ביצוע העסקה בתנאים הקיימים, דל ואנשים קשורים הסכימו שמניותיהם בעסקה המוצעת תהיינה מוערכות רק ב-13.36 דולרים למנייה לעומת המחיר למנייה של שאר בעלי המניות".

בתחילת החודש הודיעה דל (Dell) שנמכרה למייסד והמנכ"ל שלה, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake) תמורת 24.4 מיליארד דולרים, וכן שתהפוך לחברה פרטית. סילבר לייק התחייבה למימון של הון עצמי בסך 1.4 מיליארד דולרים ומייקל דל השקיע בעסקה חצי מיליארד דולרים במזומן. הוא הסכים להשתמש במניותיו בחברה כדי לקבל בחזרה את השליטה על בעלי המניות. כמו כן, חברת ההשקעות של מייקל דל תרמה לצורך ביצוע העסקה 250 מיליון דולרים במזומן ומיקרוסופט (Microsoft) הפכה הלוואה שנתנה לדל בסך שני מיליארד דולרים לחלק ממנה.

אנליסטים ציינו, כי זו הרכישה הממונפת הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2007. דל ביקשה הלוואות בסך 13.8 מיליארד דולרים על מנת לתמוך ברכישה. המממנים את ההלוואות הם בנק אוף אמריקה (Bank of America), ברקליס (Barclays), קבוצת קרדיט סוויס (Credit Suisse) ורויאל בנק אוף קנדה (Royal Bank of Canada).

המשא ומתן עם סילבר לייק החל באוקטובר האחרון. דל חשפה, כי קרן ההשקעות הפרטית העלתה את מחיר ההצעה שלה לפחות פעם אחת במהלך הדיונים.

שתי קבוצות מובילות של בעלי מניות, Southeastern Asset Management ו-T. Rowe Price, הן המתנגדות הקולניות ביותר לעסקה. השתיים טוענות, כי דל נמכרת במחיר נמוך מערכה האמיתי, למרות האתגרים הניצבים בפניה בשוק ה-PC המתכווץ והתחרות העזה בעולמות התוכנה הארגונית ושירותי ה-IT.

בעלי מניות צפויים להצביע האם לאשר את העסקה ביוני או ביולי השנה. כדי שהעסקה תאושר יידרש רוב של בעלי המניות, למעט מייקל דל.

יצוין, כי דל צפויה לפרסם מחרתיים (ג') את תוצאות הרבעון האחרון של שנתה הכספית. החברה איבדה 40% מערכה מאז השנה שעברה. רווחיה צללו ב-47% ברבעון השלישית של שנתה הכספית והיא צפויה לדווח על כרסום נוסף בהכנסות וברווח גם ברבעון הרביעי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים