שי בסון, מגדל: "המנמ"רים צריכים להיות המשקפיים של הארגון"

"הסביבה העסקית השתנתה וכלל ברזל למנמ"ר הוא להבין את הסביבה העסקית בה פועל הארגון שלו", אמר בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות ומשנה למנכ"ל מגדל ● הוא דיבר במסגרת כנס KickOff 2013 של אנשים ומחשבים, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית ● בסון אף קרא לשנות את התואר מנמ"ר לסגן נשיא לטכנולוגיות עסקיות

שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות ומשנה למנכ"ל מגדל. צילום: קובי קנטור

"לא התפקיד שלנו, המנמ"רים, השתנה אלא הסביבה העסקית היא זו שהשתנתה. כלל ברזל למנמ"ר הוא להבין את הסביבה העסקית בה פועל הארגון שלו. אנחנו, המנמ"רים, צריכים להיות המשקפיים של הארגון", כך אמר שי בסון, מנכ"ל מגדל טכנולוגיות ומשנה למנכ"ל מגדל. לדבריו, "התואר של המנמ"ר צריך להשתנות לסגן נשיא לטכנולוגיות עסקיות. אנחנו לא CTO".

בסון דיבר בפאנל שהתקיים במסגרת כנס KickOff 2013, שמציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

חשיבות המנמ"רים עלתה, אמר בסון, כיוון שכל ארגון הפך להיות מוטה IT, והם נשענים על מערכות אלה באופן מוחלט.

אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק של אורקל ישראל. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי "דורשים מאיתנו להיות קוסמים ולעשות יותר IT בפחות תקציבים. הדרך לענות לאתגר לא פשוט זה היא על בסיס יצירתיות וחדשנות. זה מה שיאפשר למערכי ה-IT לעשות את פריצות הדרך. זה יקרה רק אם המנמ"ר יידע לתרגם את המיחשוב להצלחה עסקית בארגון".

המנמ"ר של פעם לעומת מנמ"ר העתיד
אילן שפיגלמן
, סמנכ"ל השיווק של אורקל (Oracle) ישראל, אמר גם הוא בדבריו בכנס שעל המנמ"ר להיות מחובר להיבטים העסקיים של הארגון. לדבריו, "עליו להכיר את הצרכים התקציבים, עליו לסרוק כל הזמן אחר פתרונות שייתן לארגון, עליו להיות היוזם ולא המגיב".

שפיגלמן ציין ש-"למרות המצב הקשה, נפתח חלון הזדמנות מצוין לכל אחד מהמנמ"רים, חלון שלא היה קיים לפני שנתיים". הוא הוסיף, כי "המנמ"רים צריכים להחליט מה הם – מנהלי מיחשוב או משנה למנכ"ל. שי בסון, למשל, בחר להיות משנה למנכ"ל".

לדבריו, "צריך ליצור הבדל בין המנמ"ר של פעם, שסיפק שירותים, לבין זה העתידי, שיהיה יועץ עסקי". עוד הוא אמר, כי "על המנמ"רים לטפל בתחומים מעבר לשוטף. אם הם יטפלו רק בשוטף – השוטף יטביע אותם והם לא ימצאו זמן ומשאבים לעסוק בעיקר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקו

    שי בסון, פעם קשקשן, תמיד קשקשן. מנמר, משנה למנכ"ל, סגן נשיא ואלוף עולם. במקום לחלק לעצמך תארים – הגיע הזמן שתתחיל לעבוד. תמיד דיברת מהפוזיציה – יאמר לזכותך שאת רוב האנשים סביבך הצלחת לשכנע... אחד שיודע (יותר מידי)

אירועים קרובים