שלומי פרייס, נט-אפ ישראל: "סייענו לצה"ל לשמור על זמינות ורציפות תפעולית במהלך עמוד ענן"

"היו לנו במהלך המבצע כל המשאבים הנדרשים על מנת לשמור על הזמינות והרציפות התפעולית של מערכי ה-IT הצבאיים", אמר פרייס, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "אתגרי התיקשוב הניצבים בפני אנשי ה-IT הצה"לי הם רציפות המידע, נגישות וזמינות שלו, ואנחנו עונים על האתגרים הללו" ● הוא טען ש-"מערכות ה-IT של נט-אפ קריטיות לביטחון המדינה"

"במהלך מבצע עמוד ענן היו לנו כל המשאבים הנדרשים על מנת לשמור על הזמינות והרציפות התפעולית של מערכי ה-IT הצבאיים, וסייענו לצה"ל בכך", אמר שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) ישראל.

פרייס דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית האחסון ללקוחותיו במגזר הביטחוני. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ה') במלון דניאל בהרצליה והנחה אותו עמיר רפפורט, העורך הראשי של ישראל דיפנס.

לדברי פרייס, "אתגרי התיקשוב הניצבים בפני אנשי ה-IT הצה"לי הם רציפות המידע, נגישות וזמינות שלו, ואנחנו עונים על האתגרים הללו".

"בעבר", אמר, "ייחסו לנפוליאון את האמרה ש-'הצבא צועד על קיבתו'. הדבר לא נכון להיום, שכן הצבא נשען על מערכי ה-IT. מערך התיקשוב הצה"לי מהווה חלק נכבד בתוך כלל המערכה".

פרייס סיים בציינו, כי "לכבוד הוא לנו להיות חלק מהמערך תומך הלחימה בצה"ל, כי מערכות ה-IT שלנו קריטיות לביטחון המדינה. צה"ל הוא לקוח אסטרטגי שלנו".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

ארז גל-חן, ארכיטקט פתרונות בנט-אפ ישראל, אמר ש-"מנהלי תשתיות נדרשים לשנות את פרדיגמת הפעולה שלהם בשל הגידול העצום בנפחי המידע המאוחסנים ומנוהלים. על פי גרטנר (Gartner), עד 2015 צפוי היקף המידע בארגונים לצמוח ב-800%. מערכות ה-IT הנוכחיות לא יוכלו להכיל את הכמות העצומה של הנתונים".

"המידע יגיע משלל מקורות, חיישנים, צילומים ו-וידיאו", ציין. "העובדה שיש צורך לנתח את המידע על גבי מערכות אחרות גורמת גם היא להגדלת ההיקף של המידע ולהכפלתו. בנוסף, הלקוחות רוצים את המידע בזמן אמת, או מהר יותר מבעבר, אין להם סבלנות. לכן, צץ אתגר חדש: איך מטפלים בכמות האדירה של הנתונים, באופן יעיל, מהיר וחסכוני יותר מבעבר".

ארז גל-חן, ארכיטקט פתרונות בנט-אפ ישראל. צילום: ניב קנטורכדוגמה לכך נתן גל-חן את צבא ארצות הברית. "לצבא האמריקני יש 7,000 כלי טיס בלתי מאוישים, שבכל אחד מהם יש 20 מצלמות. במשך יממה הם מייצרים מעל שלושה פטה-בייט של מידע".

הוא ציטט מחקר של IDC לפיו עד 2016, ארגון יכפיל את כמות המידע המאוחסן אצלו פי 11. "ארגון שב-2010 נפח הנתונים שלו עמד על 100 טרה-בייט צפוי בעוד שלוש שנים למצוא עצמו מטפל ב-1.1 פטה-בייט".

"מערכי ה-IT כיום מתאפיינים בייצור שכבות נתונים, בהצטרפות של איי מידע ואיי טכנולוגיות, ב-Big Data, בנתונים גולמיים של וידיאו ואודיו, בנתונים המגיעים מהרשת ובנתונים הנאספים מרשתות חברתיות", אמר גל-חן. "השאלה היא כיצד מגיעים אליהם. בשל כל אלה נוצרים מצבים של צורך בהשבתה יזומה. תופעה זו מתקבלת בהרבה פחות סובלנות מבעבר והיא גרועה כשמדובר במערכות מבצעיות, דוגמת אלה שיש בצה"ל".

"ארגונים נדרשים להחליט מתי הנתונים המתרבים הופכים מכלי מבצעי לנטל ניהולי", הוסיף.

גל-חן סיים בציינו, כי "נט-אפ נערכה לקראת מצב מסובך זה. אנחנו מספקים טכנולוגיה שלוקחת את כל שכבות המידע ומכניסה אותן למערכת אחת מרוכזת, עם קיבוץ של מערכות אחסון רבות. הטכנולוגיה מביאה לכך שכל המערכות עובדות כמערכת אחת גדולה, לטובת כל הנתונים, עם כל המערכות, כל בסיסי הנתונים וכלל המערכות הווירטואליות. המטרה היא למנוע השבתות בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים