קבוצת מיחשוב הטמיעה מערכת אינטגרציה ו-BI בחיפה כימיקלים; היקף הפרויקט: מאות אלפי ש'

במסגרת הפרויקט הקימה קבוצת מיחשוב מחסן נתונים, מבוסס SQL 2005 של מיקרוסופט השואב מידע מכל המערכות התפעוליות של חברות הבת ● כמו כן, ביצעה קבוצת מיחשוב אינטגרציה של נתוני המכירות והמלאי המגיעים משלוש חברות הבת הגדולות של חיפה כימיקלים - השוכנות בצרפת, בלגיה וספרד - ועושות שימוש במערכות ERP שונות

קבוצת מיחשוב פיתחה והטמיעה פיתרון אינטגרציה ו-BI בחיפה כימיקלים. במסגרת הפרויקט ביצעה קבוצת מיחשוב אינטגרציה של נתוני המכירות והמלאי המגיעים משלוש חברות הבת הגדולות של חיפה כימיקלים – השוכנות בצרפת, בלגיה וספרד – ועושות שימוש במערכות ERP שונות. עד היום התבצע איחוד הנתונים בצורה ידנית, כאשר הדו"חות הוגבלו לרמה חודשית ולא ניתן היה לבצע ניתוחים גמישים ומשתנים. היקפו של הפרויקט נאמד במאות אלפי שקלים.

במסגרת הפרויקט הקימה קבוצת מיחשוב מחסן נתונים, מבוסס SQL 2005 של מיקרוסופט, השואב מידע מכל המערכות התפעוליות של החברות הבנות. כמו כן השתמשה קבוצת מיחשוב ב-QlikView המתממשק לתוכנת ה-ERP ולמערכות השונות הפועלות בארגון. מודל ה-BI שהטמיעה קבוצת מיחשוב אמור לאפשר ביצוע חיתוכים שונים של כלל הנתונים, עד רזולוציה של ניתוח רווחיות לפריט.

כמו כן, אמור מודל ה-BI לאפשר ניתוח של המכירות והמלאים ברמה יומית, לתת עדכונים מיידים ולהציג השוואות בין יעדי המכירות לביצוע בפועל. בנוסף מבצעת המערכת איתור רשומות שגויות, טיוב נתונים במערכות התפעוליות, העמסת עלויות ועוד.

בהמשך צפויה קבוצת מיחשוב להטמיע את מערכת ה-BI שפיתחה בסניפי החברה ב-9 מדינות נוספות, כך שבסופו של דבר, תבצע המערכת חיתוכים וניתוחים על בסיס כל נתוני המכירות של החברה.

לדברי עודד טהורי, מנהל תחום BI בקבוצת מיחשוב, "מערכת ה-BI שהטמענו בחיפה כימיקלים מייצרת חישובים וניתוחים ברמה יום-יומית, בעוד שבעבר נדרשו לכך חודשים. המערכת גם מייצרת תוצרים שכלל לא ניתנו בעבר ומקלה בצורה משמעותית על תהליך קבלת ההחלטות של מנהלי החברה, בארץ ובחו"ל. גם הדרך בה מוצג המידע – לוח מחוונים אינטואיטיבי, גראפים נוחים לקריאה והתראות בדואר האלקטרוני שפרו בצורה ניכרת את יכולות המעקב, הבקרה וההנעה לפעולה של מנהלי החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים