גיא רחמים, נט-אפ: "המגזר הפיננסי יגיע בסופו של דבר לענן"

"הבנקים מבינים, כי אם הם לא יהיו אג'יליים הם לא יוכלו להצליח בעידן הבנקאות המודרני - ולקוחות יעברו למתחרים", אמר רחמים - מנהל הטכנולוגיות של נט-אפ ● שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל: "יש התפתחות אדירה והיא נשענת על מערכות IT. שמנו לנו למיקוד לשנת 2013 את המגזר הפיננסי"

"עולם ה-IT נע לעבר מגמה של מיחשוב ענן. גם המגזר הפיננסי יגיע בסופו של דבר לענן, אף אם הדבר ייקח לו יותר זמן, כאשר בהתחלה הוא יוציא החוצה רק יישומים לא קריטיים", כך אמר גיא רחמים – מנהל הטכנולוגיות של נט-אפ (NetApp) ישראל.

רחמים דיבר בכנס שערך היום (ב') הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה VMware בשיתוף עם נט-אפ ישראל. הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, התקיים במלון שרתון בתל אביב והשתתפו בו עשרות לקוחות מהמגזר הפיננסי.

לדברי רחמים, "ארגונים נדרשים להאיץ את התגובה של העסקים שלהם, הם רוצים להיות ממוקדי חדשנות ו-IT. הם רוצים שה-IT יתמוך בהזדמנויות החדשות, ומנהלי המיחשוב נדרשים לעשות הכל על גבי ארכיטקטורה אחת, שכן כוח אדם הוא יקר ומוגבל".

"המידע במגזר הפיננסי גדל", אמר רחמים,"יש במגזר זה הרבה מערכות מורשת, יש הרבה רגולציות, למשל ההנחיה להתקין אתר שלישי. יש גידול בעלויות של תחזוקת שירותים ויישומים עסקיים. יש ציפייה לתגובה מהירה של IT". הוא הוסיף ותיאר את הדרך למעבר לדטה סנטר החדש. זו, לדבריו, עוברת כמה תחנות – יישומים מוכווני עמודות, אזורים של וירטואליזציה, ענן פרטי וענן ציבורי. "הקצאה של שרת כבר לא מספיקה", אמר רחמים, "אלא נדרשת הקצאה של שירות עם הקצאה של רשת, אבטחת מידע ואחסון – והכל אוטומטי. זו המגמה ההולכת ותופסת, ובעולם הפיננסי זה ייקח זמן יותר רב. זה יקרה יותר בשירותים שאפשר להוציא אותם החוצה, שאין סיכון עסקי". לדבריו, "הבנקים מבינים, כי אם הם לא יהיו אג'יליים – זריזים, גמישים ומסתגלים במהירות ובקלות – הם לא יוכלו להצליח בעידן הבנקאות המודרני ולקוחות יעברו למתחרים".

"דטה סנטר מוגדר תוכנה משנה את הפרדיגמה", אמר רחמים, "כמו שווירטואליזציה הביאה לניתוק מערכות ההפעלה מהחומרה, ככה כעת אנו רוצים לנתק עוד דברים. בעתיד, כל דבר שהגיע כהתקן – יהפוך להתקן וירטואלי. עם זאת, דיסקים עדיין מסתובבים וימשיכו לעשות זאת זמן רב. כך, אנו עושים וירטואליזציה לאחסון. יש לנו מערכת הפעלה חכמה העושה נתק כלשהו בין עולם פיזי ללוגי. יש לנו יכולת להתממשק למערכות VMware בצורה קלה וחכמה, כי כאשר נדרש להקים שירות – הוא דורש אחסון".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. צילום: קובי קנטורתשתיות המידע האג'יליות, אמר רחמים, מתייחסות לכמה היבטים: "בינה – מיכון ניתוחים ושירותים, יעילות אחסונית ושכבות אחסון וירטואלי; אינסופיות – תפעול בלא הפרעות, אבטחה מוטמעת, והגנה משולבת על המידע; אינסופיות – יכולת גידול לא מורגשת, שקופה, תשתיות אחודות, אבטחה 'מרובת דיירים'". הוא סיכם ואמר, כי "צמצום כמויות המידע, עבודה בתצורת תשתיות אחודות ותנועה לעבר הענן יפחיתו את כמות המידע ויחסכו עלויות בכמה היבטים – מקום, קיבולת, חשמל וביצועים".

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אמר כי "יש לנו לקוחות במגזר הפיננסי. שמנו לנו למיקוד לשנת 2013 את המגזר הזה מתוך הבנה שלכם יש הרבה מה להרוויח מאיתנו".

לדברי פרייס, "לפני 20 שנים היינו הולכים לבנק לקחת הלוואה, לברר יתרת חשבון. במהלך השנים התחלנו לעבוד באינטרנט. אני לא מכיר את הפקידות בסניפים. הבנקים מצמצמים נדל"ן. נוספו אמצעי תשלום חדשים, דוגמת ארנק אלקטרוני. יש התפתחות אדירה והיא נשענת על מערכות IT. נט-אפ שם והיא יודעת לתת ביטחון ללקוחות מהמגזר הפיננסי, עם הטכנולוגיות המתאימות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים