אהרון שבי, מתודה: "תחום התשתיות הפך למרכיב חיוני בניהול ה-IT"

"מחלקת התשתיות נדרשת לתת שירות מסביב לשעון ולנהל פרויקטים במקביל לפעילות השוטפת - דבר שמחייב זמינות גבוהה עם זמני תגובה זריזים, וניהול ופיקוח על ביצוע פרויקטים", אמר אהרון שבי, המשנה למנכ"ל מתודה ● פבלו הורנשטיין, סגן נשיא לקדם מכירות ב-iTAnalyzer: "צריך להוציא את המקסימום שאפשר מבחינת התקציב, כדי לחבר את התשתית כמה שיותר טוב לצרכים העסקיים של הארגון"

"תחום התשתיות הפך למרכיב מאוד חיוני ומשמעותי בניהול ה-IT, הן בגלל ההשקעות ההולכות וגדלות והן בגלל השפעתו הרבה על מערכות המידע העסקיות. כתוצאה מכך, יש צורך הולך וגדל לנהל ולשלוט על מרכיבי התשתית", אמר אהרון שבי – המשנה למנכ"ל במתודה, בוועידה השנתית לתשתיות מיחשוב IT Infrastructure של מתודה ואנשים ומחשבים, שנערכה היום (ב') באולם האירועים אווניו שבקריית שדה התעופה.

לדברי שבי, היבטים רבים גורמים לכך שיש צורך בהשקעות גבוהות, שלא תמיד ניתן לקשרן ישירות עם הצד העסקי ולא תמיד קל לנהל אותן: "הלקוחות העסקיים מצפים מזמן לשוק שהולך ומתקצר עבור המוצר שלהם, עם שירות שנדרש מסביב לשעון, 24 שעות ביממה. בנוסף, היקף המידע הולך ומתעצם עם כניסת תחום ה-Big Data וריבוי הערוצים שמחייב שימוש באינטרנט ובמובייל. הגיוון הרב בתחומים הללו מחייב מערכות ניהול והפצת מידע מעודכנות. כשמוסיפים לכך היבטים של אבטחת מידע ורגולציה, שנוחתים על שולחן המנמ"ר חדשות לבקרים, ברור שיש צורך לבצע ניהול תשתיות נכון", אמר שבי.

המשנה למנכ"ל סיפר, כי לצורך השליטה והניהול במערכות הללו נדרש טיפול מקביל בשלושה מישורים – מישור התהליכים, מישור האנשים ומישור הכלים. "במישור התהליכים נדרש אימוץ הולך וגדל של מתודולוגיות, שיסייעו בהגדרת שיטה אחת יעילה לביצוע משימות", אמר שבי. "המתודולוגיות המקובלות כיום בשוק הן מפת"ח (ר"ת מתודולוגיה לפיתוח ותחזוקת מערכות) בתחום ניהול הפרויקטים, ו-ITIL בתחום של תשתיות ושירות. שתי מתודולוגיות אלו מהוות סטנדרט דה-פקטו בשוק הישראלי".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

בתחום הכלים, אומר שבי, הארגונים מאמצים יותר ויותר מערכות ניהול, שליטה ובקרה, שמאפשרות לארגון לדעת בכל רגע נתון מה מצב בריאות התשתית, וכן לפעול באופן פרו אקטיבי לזיהוי חששות לתקלות טרם התרחשותן. לדבריו, "בתחום כוח האדם, מחלקת התשתיות נדרשת לתת שירות מסביב לשעון ולנהל פרויקטים במקביל לפעילות השוטפת – דבר שמחייב זמינות גבוהה עם זמני תגובה זריזים, וניהול ופיקוח על ביצוע פרויקטים". שבי סיכם ואמר, כי "מתודה משמשת כיד ימינו של המנמ"ר בכל פעילויות המטה של אגף מערכות מידע. זה מתחיל החל מאיוש של תפקידי משרד המנמ"ר, ועד לניהול ובקרת פרויקטים, ניהול מכרזים, טיפול ברגולציות, שיפור תהליכים וניהול איכות".

פבלו הורנשטיין, סגן נשיא לקדם מכירות ב-iTAnalyzer, הציג את הפתרון של החברה לניתוח ומקסום השימוש בתשתיות המחשב. לדבריו, אחד הדברים החשובים ביותר הוא למצוא את הדרך להוריד סיכונים ועלויות בכל מה שקשור ל-IT. "המציאות מביאה אותנו לתקציבים, ומדובר בתקציבים שאנחנו צריכים לעמוד בהם למרות שהם הולכים ויורדים בעוד שדרישות הארגון הולכות וגדלות", אומר הורנשטיין. "התשתיות הן כיום אחד הכלים לעזור לארגון להשיג את המטרות העסקיות, ואנחנו צריכים להגיע למצב בו אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים מהתשתיות כדי להשיג זאת, תוך מיטוב היכולת של המנהלים להתמודד עם ספקים שמנסים לדחוף. נדרשת הלימה בין שני הדברים. צריך להוציא את המקסימום שאפשר מבחינת התקציב, כדי לחבר את התשתית כמה שיותר טוב לצרכים העסקיים של הארגון".

פבלו הורנשטיין, סגן נשיא לקדם מכירות ב-iTAnalyzer. צילום: קובי קנטורהורנשטיין ציין, כי בדרך להשגת המטרה צריך להתמודד אתגרים נוספים, כמו יכולת להבין את החשיפה לסיכונים, זמינות המערכות ומזעור הסיכונים וכן אתגר שקיפות המערכת. כך, לדבריו, ניתן יהיה להגיע לתובנות. "אנחנו עושים סדר במערכת בעזרת iTAnayzer. אנחנו יושבים באמצע עם יכולת התחברות לרכיבים שמגיעים מכל הספקים. אנחנו יכולים להבין כיצד מתחברים כל האובייקטים השונים וגם מה מביא לידי ביטוי פריט תשתית, וכיצד זה משתלב בהיבט הכלל הארגוני", סיפר הורנשטיין.

"עוד בעיה שאנחנו צריכים להתמודד איתה היא שלעתים יש חוסר יכולת להבין היכן ממוקם ה-IT ביחס למערכות הכוללות של הארגון", הוסיף הורנשטיין. "אנחנו צריכים להביא את ה-IT הנכון למערכת העסקית הנכונה, תוך התמודדות עם דרישות חדשות כמו ציות לתנאים שאנו קובעים בתוך הארגון מבחינה פנימית, ומצד שני להתמודד עם רגולציות חיצוניות. בסופו של דבר אנחנו עוזרים לספינה לשוט בכיוון הנכון. כך, היא תביא תועלות עסקיות לצד הורדת עלויות יום-יומיות, כולל שמירת סף מול לחצים של ספקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים