סוף עידן: אייסר ואסוס יפסיקו לייצר מחשבי נטבוק

המהלך צפוי לקרות בשבועות הקרובים, כשלאחר מכן ימשיכו החברות למכור את המחשבים שנותרו במלאי ● ההחלטה על כך התקבלה לאחר שסמסונג, דל ו-HP, המתחרות הבולטות, הודיעו גם הן על הפסקת הייצור

אייסר (Acer) ואסוס (Asus) יפסיקו בקרוב את ייצור מחשבי הנטבוק (Netbook) – כך על פי האתר הסיני DigiTimes, שנסמך על מקורות בשוק ההפצה של חלקי המחשבים. לטענתם, מדובר במהלך שיקרה בשבועות הקרובים, כשלאחר מכן ימשיכו החברות למכור את מחשבי הנטבוק שנותרו להן במלאי.

אייסר ואסוס הן שתי החברות הבכירות בשוק הנטבוקים מאז פרץ בתחילת 2007, עת הציגה אסוס הציגה את ה-Eee Pc הראשון עם מסך 7 אינץ'. המכירות המפתיעות של המחשבים, שהיו מבוססים על אחת התצורות שהוצעו עבור פרויקט OLPC (מחשב לכל ילד), גררו מהר לתוך השוק חברות רבות. זאת, כשקו מוצרי ה-Aspire של אייסר זוכה מהרגע הראשון להצלחה גדולה.

סמסונג (Samsung), שחקנית חזקה נוספת בתחום, הודיעה לקראת סוף 2011 שהיא מתכוונת להפסיק לייצר נטבוקים. HP, מתחרתה, הקדימה אותה, כאשר באחרונה גם דל (Dell) הודיעה שתפסיק למכור את ה-Inspiron Mini שלה. כך, ההחלטה של החברות הגדולות שנותרו בתחום אינה מפתיעה.

סוף עידן הנטבוקים קשורה ישירות להכרזתה על אפל (Apple) על ה-iPad. הטאבלט הראשון משך אחריו כמעט מיד את כל יצרניות המיחשוב – הרבה מעבר לשוק המסורתי – ומירב המשאבים הופנו למגזר החדש, על חשבון מחשבי הנטבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים