שותפה של חואווי הסינית הציעה לחברת הטלקום של איראן ציוד של HP בשווי 1.3 מיליארד דולרים לפחות

על פי מסמכים שנחשפו, השותפה, חברת Skycom Tech Co Ltd, הציעה את המכירה בניגוד לחוקים שאוסרים על סחר עם איראן ● מחואווי נמסר, כי העסקה לא יצאה אל הפועל, בסופו של דבר

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

שותפה גדולה של חואווי, יצרנית הטלקום הגדולה מסין, הציעה ב-2010 למכור לחברת הטלקום הגדולה של איראן ציוד מחשב מתוצרת HP, בשווי כולל של 1.3 מיליארד דולרים לפחות – כך עולה ממסמכים שנחשפו. זאת, למרות החרם שמטילה ארצות הברית על איראן.

מחואווי נמסר, כי היא עצמה או השותפה, חברת Skycom Tech Co Ltd, שרשומה בהונג קונג, לא סיפקו בסופו של דבר את המוצרים של HP לחברת הטלקום האיראנית MCI (ר"ת Mobile Telecommunication Co of Iran). עם זאת, יש מי שטוענים, כי התקרית מעידה על נכונותן של חברות סיניות לסייע לאיראנים לפרוץ את החרם.

לא מכבר נמתחה בארצות הברית ביקורת על חברת חואווי, כאשר בוועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני טענו, כי היא "לא הציגה ראיות שיתמכו בטענתה, כי היא מצייתת לכל הסנקציות הבינלאומיות או חוקי הייצוא של ארצות הברית".

מהמסמכים, שהגיעו לידיה של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), עולה שלפחות 13 עמודים בהצעה שהוגשה ל-MCI להרחבה של מערכת הבילינג שלה סומנו כ-"מידע סודי של חואווי" ונשאו לוגו של חואווי עצמה. אולם, מהחברה נמסר, כי מדובר ב-"הצעת מחיר בלבד" שאותה הגישה השותפה, Skycom, ל-MCI.

עוד נמסר מהחברה הסינית, כי "הפעילות של חואווי באיראן נעשית תוך ציות מלא לכל החוקים הישימים והתקנות הרלוונטיות, ובכלל זה אלה של האו"ם, ארצות הברית והאיחוד האירופי. אנחנו מחויבים לכך ומקפידים על כך מאוד. מלבד זאת, אנחנו דורשים משותפינו לפעול על פי אותה מחויבות ולציית בקפידה לכל החוקים הישימים והתקנות הרלוונטיות".

מ-HP נמסר, כי היא "מפעילה מערכת בקרה נרחבת כדי להבטיח ששותפינו והמשווקים שלנו יפעלו על פי כל החוקים והתקנות הקשורים לאבטחת מערכת, סחר בינלאומי ופרטיות לקוחות. הקשרים שלנו עם חואווי אינם חריגים מבחינה זו". עוד מסרה החברה, כי "על פי התנאים של הסכם ההפצה של מוצרי HP, אסור למכור לאיראן מוצרים מתוצרתה ויש לציית לחוקים של ארצות הברית ולשאר חוקי הייצוא הישימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים