הממשלה אישרה השימוש בתמונות שזכויות היוצרים הן של המדינה – לכלל הציבור ובלא תשלום

על פי ההחלטה שפרסמה הממשלה, התנאים לשימוש בתמונות, לרבות העתקה, הפצה, העמדה לרשות הציבור, העברה לציבור ושידור של התצלום, בכל מדיה או פורמט – יותרו ● ח"כ מאיר שטרית: "אני מברך את ההחלטה, אולם יחד עם זאת לא ברור לי למה לקח לממשלה שנתיים וחצי לקבל החלטה פשוטה כל כך"

הממשלה אישרה היום (ב') לאחר שנתיים וחצי את האפשרות לשימוש בתצלומים המצויים באתרי משרדי הממשלה ושזכויות היוצרים בהם שייכת למדינה – לכלל הציבור וללא תשלום. ההצעה זכתה לכינוי "חוק ויקיפדיה", כיוון שח"כ מאיר שטרית (התנועה) יזם והגיש את הצעת החוק בעקבות דיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, בחגיגות כתיבת הערך ה-100 אלף של ויקיפדיה (Wikipedia) ישראל.

על פי ההחלטה שפרסמה הממשלה, התנאים לשימוש בתמונות, לרבות העתקה, הפצה, העמדה לרשות הציבור, העברה לציבור ושידור של התצלום, בכל מדיה או פורמט – יותרו; יצירת יצירה נגזרת, ובפרט סילוף, פגימה או ביצוע פעולה אחרת, העלולים לפגוע בשמו או בכבודו של היוצר המקורי או במעניק הרישיון – תהא אסורה. ואולם, יתאפשרו בחוק ביצועם של שינויים הנדרשים מבחינה טכנית על מנת לממש את השימוש בתצלום בכל מדיה או פורמט. הענקת רישיון משנה ביצירה תהיה אסורה, אך שימוש מסחרי בתצלומים יהיה מותר, בכפוף לתנאים ולסייגים שיקבע כל משרד ממשלתי. בנוסף, המשרד הממשלתי יהיה רשאי לדרוש שבכל שימוש בתצלום, יצוין כי הוא נלקח מאתרו.

לדברי ח"כ שטרית, "אני מברך את ההחלטה, אולם יחד עם זאת לא ברור לי למה לקח לממשלה שנתיים וחצי לקבל החלטה פשוטה כל כך. ברוב המדינות המערביות הדבר נעשה לפני שנים רבות". לדבריו, "ישראל נמצאת בבעיה רצינית מול גופי התקשורת העולמיים. מצב ההסברה של ישראל בעולם הוא מזעזע, ולכן זה אך הגיוני שלצורך הסברה, המדינה תוותר על זכויות היוצרים שלה על תמונות. אני מקווה שהציבור הרחב יעשה שימוש בעשרות אלפי התמונות ובכך גם נוכל ללמוד על ההיסטוריה של המדינה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים