ניר מקובר, B-Pro: "הצלחת BI משולה לנוסחת כפל – אם אחד האיברים בה יתאפס, היא תתאפס כולה"

"רמת העניין של מנהלים בכירים ב-BI נמצאת היום בשיאה", אמר מקובר - יועץ בכיר ב-B-Pro, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים ● לדבריו, "פתרונות בתחום ה-Big Data והערך העסקי שהוא יכול להביא לארגון, יעצימו את ה-BI ויישמרו אותו באג'נדה של המנכ"ל בשנים הקרובות"

ניר מקובר, נשיא ל-Big Data & Business Analytics בחברת Business&Decision

"הצלחת BI בארגון משולה לנוסחת כפל – אם אחד האיברים בה יתאפס, היא תתאפס כולה", כך אמר ניר מקובר, יועץ בכיר בתחום המידע העסקי וניהול הביצועים בפירמת הייעוץ B-Pro, בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. במהלך הרצאתו פרס מקובר בפני המשתתפים את המשמעויות ואת המפתחות המרכזיים להפקת ערך עסקי מהטמעת BI בארגון. בנוסף, הוא הציג את המגמות והכיוונים בתחום המידע העסקי וסיפק תמונת מבט על תהליך ההטמעה והניהול של ה-BI בארגון, תוך מיצוי נכון של הפוטנציאל העסקי.

"הדרך הנכונה לממש את חזון המידע העסקי של הארגון ואת הפוטנציאל המלא של ה-BI, חייבת לעבור דרך התייחסות לזיהוי מיטבי של צרכי המידע, ארכיטקטורה וטכנולוגיה מתאימים, התייחסות להיבטים הארגוניים ולאנשים שייטלו חלק בפעילות וכן לתהליכי העבודה שייבנו סביב ה-BI, קרי: ניהול ביצועים", אמר.

לדבריו, "רמת העניין של מנהלים בכירים ב-BI נמצאת היום בשיאה. מעבר לעובדה שמנהלים מבינים כי מידע זמין ואיכותי הוא קריטי בקבלת ההחלטות, ההתעניינות נובעת גם ממספר מגמות שמתפתחות היום בתחום ה-BI, ובראשם ה-Big Data. יותר ויותר מנהלים מבינים שהזירה התחרותית השתנתה ומידע קריטי עבור ארגונם מצוי ברשתות חברתיות, בבלוגים, בפוסטים, באתרים פיננסיים ועוד".

הציפייה שלהם, הסביר מקובר, "היא לשפר את היתרון התחרותי של הארגון על ידי היכרות טובה יותר של השוק והבנה טובה יותר של ההעדפות והתנהגות הלקוחות. המנהלים הללו מבינים כי הארגון יוכל ליהנות מהיתרונות הללו אם ישכיל 'להאזין' למתרחש באינטרנט וידע לשלב נכון את המידע הפנימי בארגון, המופק מהמערכות התפעוליות שלו, יחד עם המידע החיצוני שמייצרים לקוחותיו ברשת – וזאת על מנת לתרגם אותם לתובנות עסקיות".

לסיכום, ציין, כי פתרונות בתחום ה-Big Data והערך העסקי שהוא יכול להביא לארגון, יעצימו את ה-BI ויישמרו אותו באג'נדה של המנכ"ל בשנים הקרובות.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בישראל בתחום מערכות המידע. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי מנהלי מערכות המידע בארץ, לצד אנשי מקצוע רבים בתחום. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה-קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.
המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך ינואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים