נתניהו: "העולם טס לכיוון הטכנולוגיה – ואנחנו טסים בראש"

"אני מייחס לטכנולוגיה חשיבות עצומה - היא בעלת ערך מוסף גבוה ומהווה פוטנציאל לעושר של משאבי החברה", אמר ראש הממשלה באירוע בו השיקה גוגל ישראל את Campus TLV, שמיועד לקהילת הסטארט-אפים, המפתחים והיזמים ● לדברי נתניהו, "אנחנו חייבים להמשיך לקדם את הקדמה הטכנולוגית - יש לקדם יזמות ולהשקיע בחינוך" ● נתניהו ציין, כי האירוע הוא "אחד מרגעי הנחת שיש לראש הממשלה" ונזכר בטכנולוגיה שהייתה בימיו כסטודנט ב-MIT, לפני כארבעה עשורים

הקלפים בידיים שלו. שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: פלי הנמר

"מה שנראה דמיוני הופך למציאות: העולם טס לכיוון הטכנולוגי ואנחנו טסים בראש המבנה. אני מייחס לכך חשיבות עצומה", כך אמר הבוקר (ב') ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, "הטכנולוגיה המתקדמת היא בעלת ערך מוסף גבוה, היא תוספת למשאב האנושי ומהווה פוטנציאל לעושר של משאבי החברה שלנו".

נתניהו היה אורח הכבוד באירוע בו השיקה גוגל (Google) ישראל את Campus TLV – "האב" (Hub) טכנולוגי לקהילת הסטארט-אפים, המפתחים והיזמים בישראל. הקמפוס, שממוקם במגדלי אלקטרה בתל אביב, יארח אלפי יזמים ויציע מדי שנה תוכנית הכשרה לכ-100 סטארט-אפים בתחילת דרכם.

"יש רגעים בהם יש נחת לראש הממשלה, ועכשיו יש לי אחד מהם", אמר נתניהו. "יש פה ריכוז של התפרצות, יזמות, יצירה, מחשבה חופשית שנוסקת מעלה. זה בהחלט מרגש".

"אנחנו חייבים להמשיך לקדם את הקדמה הטכנולוגית", המשיך ראש הממשלה. "המזרח התיכון מצוי במצב של אנומליה: לצד הקדמה, הוא חוזר ל-'קדמת' ימי ביניים. אבל בסוף הקדמה תנצח. יש מאבק, יש מרוץ טכנולוגי ואנחנו מחויבים לקדם אותו".

לדבריו, "יש לקדם יזמות לפני כל דבר אחר. בלי יזמות, חופש וסביבה תומכת לא נוכל להיות מובילים בשום תחום. סביבה תומכת היא דבר נדרש לצורך פיתוח עסקי".

"לצד החופש הזה", הוסיף, "יש להשקיע בחינוך. קיימת סתירה: זינקנו לקצה הפירמידה בעשייה, ביזמות טכנולוגית, אבל יש לנו בעיה עם ההישגים של תלמידי ישראל – וגם בהשכלה הגבוהה. השקענו מיליארדים, בנינו מודלים להשקעות בחינוך ואני מעריך שהן יניבו תוצאות. לא צריך לחשוב על ההשקעה אלא על התוצאה. המבחנים הבינלאומיים והזמן יגידו אם פעלנו נכון. סביבה תומכת יזמות וחינוך מעלה את היכולת התחרותית".

מימין: פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, וראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: פלי הנמר

עוד אמר ראש הממשלה, כי יש חשיבות להכללת הציבורים הערבי והחרדי במעגל העבודה. לדבריו, "זה יוסיף לנו הרבה כוח, יצירה ועשייה".

נתניהו הוסיף, כי "על מנת שהמדינה תצליח חשוב שאתם, אנשי תעשיית ההיי-טק וה-IT, תצליחו".

ראש הממשלה נזכר במהלך דבריו בתקופת היותו סטודנט באוניברסיטת MIT, לפני כארבעה עשורים, ואמר: "תראו באיזו מהירות אנחנו מתקדמים. אז, אנשי הביטחון של האוניברסיטה מנעו מסטודנט קוריאני להיכנס בשערי המקום, כי היה לו מחשב כיס בגודל ארגז ירקות. במרכז הסטודנטים הייתה עומדת טלוויזיה, שבה כולם צפו בשקיקה בסדרה שכבר אז הייתה אייקונית – מסע בין כוכבים. ראו שם אנשים מדברים בטלפון בלי חוטים, מדברים אל מחשבים. אז זה היה ממש דמיוני. כיום, עדיין לא הגענו למצב שהיה באותה סדרת הטלוויזיה של העברת מסה ואנשים ממקום למקום, אבל אולי אנחנו בדרך לשם".

עוד ציין נתניהו, כי השתתף במסגרת לימודיו בכיתת "יזמות" שהיו בה חמישה תלמידים, שלושה מהם ישראלים. "באחד המפגשים השתתף העתידן והסופר האמריקני-יהודי ריימונד קורצווייל", סיפר. "הוא היה חלוץ בתחומי זיהוי תווים אופטי (OCR), זיהוי קול ונושאים אחרים שקשורים לבינה מלאכותית. קורצווייל, שהתפרסם בזכות המצאות רבות שסייעו לאנשים עם מוגבלויות, הציג בפנינו את מכונת הקריאה לעיוורים שפיתח במוסך שלו. זה היה המכשיר הראשון להקראה ממוחשבת – מכשיר שבו אדם הניח ספר על מכונה דמוית סורק והמכונה הקריאה לו את הטקסט בקול אנושי".

פרטים על הקמפוס החדש
הקמפוס החדש של גוגל משתרע על פני קומה שלמה, בשטח 1,500 מ"ר, ומוקדש לקהילת המפתחים, היזמים והסטארט-אפים המקומית. הוא הושק במטרה לעודד חדשנות ויזמות בקרב קהילת ההיי-טק הישראלית. הוא כולל חלל אירועים שישמש מקום מפגש וסדנאות לקהילת הסטארט-אפים ויעניק גישה ישירה לצוותי גוגל ומומחים אחרים בתעשייה ויספק מעבדת מכשירים הכוללת מגוון טאבלטים, טלפונים חכמים ומכשירים נוספים, לצורך בדיקה והתאמת יישומים.

עוד פתחה גוגל את Launchpad – תוכנית אינטנסיבית, בת שבועיים, להכשרת סטארט-אפים בתחילת דרכם. התוכנית פועלת יחד עם שותפים שונים הכוללים אינקובטורים, "האבים" טכנולוגים ומוסדות חינוך. ה-Launchpad תעסוק בתחומים כמו בניית ממשק משתמש, אסטרטגיית מוצר, שיווק, פיתוח עסקי וכלי מדידה אינטרנטיים. התוכניות הראשונות יפעלו בשיתוף עם Upwest Labs ו-The Junction. בהמשך יתקיימו תוכניות עבור סטארט-אפים הנתמכים על ידי Tel Aviv Angel Group. ההצטרפות וההשתתפות בפעילויות הקמפוס אינן כרוכות בתשלום.

השקת Campus TLV מתקיימת כתשעה חודשים לאחר השקת Campus London, והיא חלק ממאמצי גוגל לקדם חדשנות ויזמות ברחבי העולם באמצעות Google for Entrepreneurs.

לדברי פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, "יזמות היא חלק מה-DNA של גוגל. אנחנו ערים לכשרון העצום שהפך את ישראל ל'אומת הסטארט-אפ' ואנחנו מעוניינים בהצלחת דור היזמים הבא. השקת הקמפוס מתבצעת כחלק מהמאמצים שלנו לקדם יזמות וחדשנות ובמטרה לספק מומחיות וידע, בשותפות עם חממות טכנולוגיות, תוכניות האצה ושותפים נוספים".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי אפריקה ויוון בה, ציין ש-"החברה החלה לפעול בישראל לפני כשבע שנים ומאז ממשיכה להרחיב את פעילותה. ההשקעה המתמשכת בישראל הינה עדות לכשרון הנדיר שיש כאן ואנחנו מחויבים להמשיך ולהעצים את תרומתו של האינטרנט לכלכלה ולציבור הישראלי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    בטח שהוא מבסוט!! שימשיכו לשתות אותנו באלפי שקלים מס הכנסה, שווי רכב מטורף וביטוח לאומי שבשמיים העיקר שנמשיך להיות הפרה החולבת של כל המדינה..

אירועים קרובים