אורן אריאב, המשרד להגנת הסביבה: "כיום לא צריך להדליק את מחשב – הכול נמצא במובייל"

"יש במגזר הממשלתי בעיה במעבר לעולם הנייד וברתימת היכולות שטמונות בו לטובת האזרחים, ועלינו לראות איך אנחנו משרתים טוב יותר את האזרחים, גם בעולם זה", אמר אריאב, מנמ"ר המשרד ● לדבריו, "ארגונים מקבלים מסר לפיו 'אל תתארגנו למובייל, המובייל כבר מת, יש ממשק משתמש חדש יותר' - וזה לא נכון"

אורן אריאב, מנמ"ר סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטליות ברשות האוכלוסין וההגירה. צילום: קובי קנטור ז"ל

"המגזר הממשלתי מצוי בבעיה במעבר לעולם הנייד וברתימת היכולות שטמונות בו לטובת האזרחים. הציבור מצוי כיום יותר במובייל ובטאבלטים, וזו שפה אחרת – מה שגורם לנו בעיה", כך אמר אורן אריאב, מנמ"ר המשרד להגנת הסביבה.

אריאב דיבר בפאנל בנושא יישומים אותו הנחה יעקב נבות, לשעבר מנהל שע"ם. הפאנל נערך במסגרת כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012, שנערך לפני ימים אחדים, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה, וד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי.

בדבריו התייחס אריאב לרעייתו ואמר, כי "היא לא צריכה להדליק כיום את המחשב, מפני שהכול נמצא במובייל".

"שפת המיחשוב הנייד היא שפה שונה והכניסה לעולם זה שונה", אמר אריאב. "ארגונים מקבלים מסר לפיו 'אל תתארגנו למובייל, המובייל כבר מת, יש ממשק משתמש חדש יותר'. זה לא נכון ועלינו, אנשי ה-IT במיחשוב הממשלתי, לראות כיצד אנחנו משרתים טוב יותר את האזרחים, גם בעולם זה".

רונן רגב, המנכ"ל החדש של מפ"י. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "כולם נכנסים למיחשוב ענן כתשתית".

"בכוונתנו לפתח את אתר המובייל שלנו"
רונן רגב
, המנכ"ל החדש של מפ"י (ר"ת המרכז למיפוי ישראל), אמר ש-"מפ"י הוא גוף שמייצר נתונים גיאוגרפיים, בעיקר כאלה הבאים ממדידות, בסביבת עבודה גיאוגרפיות".

לדבריו, "מההתנסות שלנו ניתן להעריך שיותר משני שלישים מהמידע בממשלה הם נתוני מקום. יש שיתופי פעולה רבים אותם אנו יכולים לעשות עם משרדי הממשלה".

"אנחנו רוצים לספק תשתית מידע גיאוגרפי בסיסית, שעליה יועלו סוגי מידע אחרים", הוסיף רגב. "עשינו זאת באתר Darom.gov.il, במהלך מבצע עמוד ענן".

"אתר המובייל של מפ"י עולה בימים אלה מחדש", הוסיף. "כיום, האתר יודע 'לדבר' עם המובייל ברמה מאוד בסיסית, אולם בכוונתנו לפתח את התחום הזה, משום שאנחנו מאמינים במובייל, יש לנו קשר למובייל וניתן להעביר באמצעותו דיווחים בשעת חירום. גופי החירום וההצלה בישראל רואים בנו שותף נאמן".

בהתייחסו למיחשוב ענן אמר רגב, כי "השירותים יסופקו מענן הנתונים, המשתמש ימשוך את השירותים ולא יעסוק בדטה כלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים