עפרה פרנקל, משרד הבינוי והשיכון: "יש להנגיש המידע לאזרחים תוך פישוט תהליכים ביורוקרטיים"

"נביא לחיבור בין תהליכים פנים-משרדיים ולהחצנת התהליכים החוצה, מהמשרד לכלל משרדי הממשלה ולעסקים מולם אנחנו עובדים", הבטיחה פרנקל, מנמ"רית המשרד ● היא ציינה, כי "נפעל לבניית המשכיות עסקית וליצירת רציפות עסקית"

"האתגרים המרכזיים עימם נתמודד בשנה הבאה הם הנגשה של המידע שאיתו אנחנו מתעסקים לאזרחים, תוך פישוט תהליכים ביורוקרטיים", כך אמרה עפרה פרנקל, מנמ"רית משרד הבינוי והשיכון. "נביא לחיבור בין תהליכים פנים-משרדיים ולהחצנת התהליכים החוצה, מהמשרד לכלל משרדי הממשלה ולעסקים מולם אנחנו עובדים".

פרנקל דיברה במסגרת פאנל בנושאי אסטרטגיה במיחשוב הממשלתי שנערך במהלך כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012. הכנס התקיים לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-700 מקצוענים, והופק על ידי אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי.

לדברי פרנקל, "אנחנו במשרד משתדלים שלא לטרטר את האזרחים ולדרוש עוד ועוד אישורים, ופונים אליו באופן ישיר, תוך ראייה יותר רחבה מבעבר".

אודי נסימיאן, מנהל תחום מכירות למגזר המשפט והביטחון הציבורי באורקל לאזור EMEA. צילום: קובי קנטורהיא סיכמה באמרה, כי "יש לדבר יותר על תהליכים ופחות על טכנולוגיה. יש להביט על תהליכים משותפים, למשרד ולאזרחים. נפעל לבניית המשכיות עסקית וליצירת רציפות עסקית".

"המיחשוב הממשלתי הישראלי – במקום טוב בעולם"
אודי נסימיאן
, מנהל תחום מכירות למגזר המשפט והביטחון הציבורי באורקל (Oracle) לאזור EMEA, ציין ש-"אני נפגש עם ממשלות רבות בעולם ונוכח שבהרבה תחומים של המיחשוב הממשלתי אנחנו מצויים במקום טוב. בעולם לא מבינים איך עשינו את זה. למשל, ה-ERP הכלל-ממשלתי, שהייתי שמח אם הוא היה שלנו ולא של סאפ (SAP). הפעילות ב-ERP נעשית בצורה מאוחדת ומספקת מידע על כלל הוצאות הממשלה – מידע שלא מצוי ברבות מארצות המערב".

מצד שני, אמר נסימיאן, "בפרויקטים כמו מיחשוב ענן אנחנו מפגרים מעט אחרי העולם".

הוא הוסיף, כי אחת הבעיות המאפיינות את המיחשוב הממשלתי בישראל היא ההסתמכות על מערכות ש-"נתפרו" במיוחד. "מצב זה מביא להימצאות של מאות מערכות IT", אמר. "לעומת זאת, יש מדינות בעולם שמממשות את התפיסה של הליכה לעבר פלטפורמה אחת. תפיסה שכזו מפחיתה את בעיות האחריות על האינטגרציה והקונסולידציה".

"התפיסה הזאת היא בבחינת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים, SOA, מחודשת", לדברי נסימיאן. כדוגמה לכך הוא נתן את משטרת פינלנד, ש-"אנשי ה-IT שלה זרקו 140 מערכות IT ובמקומן הטמיעו את הפלטפורמה של אורקל. פרויקט דומה ביצענו באינטרפול (Interpol)".

נסימיאן סיים בציינו, כי "הממשלה צריכה להביא להזדהות אמיתית מלאה של האזרחים. בנוסף, יש לייצר ניהול ישות אחודה, MDM (ר"ת Master Data Management), כלל ממשלתי. אם ה-IT הממשלתי יעשה זאת, הוא יוכל להנגיש את שירותיו לאזרחים בצורה טובה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים