יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת. מיחשוב: "כעת הזמן לטפל בתשתיות, כאשר סוף המיתון כבר באופק"

"כחלק מהיערכות החברות ליציאה מהמיתון, תידרשנה השקעות טכנולוגיות, על מנת ליצור את הבידול והיתרון היחסי הנדרש להתמודדות בשווקים תחרותיים", אמר ויינברג בפתיחת הכנס הטכנולוגי השנתי של החברה

יואב ויינברג, מנכ"ל אמת. מיחשוב. צילום: ניב קנטור

"תחזית האבטלה צופה גידול מהמצב הנוכחי של 7.6% ל-9.5% עד סוף השנה, אולם מנגד החלו השקעות ריאליות. כחלק מהיערכות החברות ליציאה מהמיתון, תידרשנה השקעות טכנולוגיות, על מנת ליצור את הבידול והיתרון היחסי הנדרש להתמודדות בשווקים תחרותיים. זה הזמן להשקיע בתשתיות ה-IT על מנת להשיג יתרונות אלו, כחלק מההיערכות ליציאה מהמיתון", אמר יואב ויינברג, מנכ"ל א.מ.ת. מיחשוב. ויינברג פתח את כנס Tips&Tricks, שנערך הבוקר (ג') באקסודיה בתל אביב. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו כ-200 משתתפים, לקוחות ושותפים עסקיים, והוא נערך תחת המוטו של השקעה בטכנולוגיות המניבות התייעלות ארגונית וחסכון במשאבים.

ויינברג הוסיף, כי "החברה מייצגת מומחיות מקצועית ספציפית, לצד ותק של 25 שנים בשוק, וכן חוסן כלכלי. ארגונים מבינים שאנו הספק היחיד שמסוגל לחבר בין מומחיות בהיבט החומרה ובניית התשתיות – לבין מצוינות בביצוע פרויקטי תוכנה תשתיתית. א.מ.ת. מיחשוב אינה שחקן חדש בשוק הישראלי, ובשנים האחרונות אף העמיקה את פעילותה בתחומי החומרה והתשתיות, כך שלקוח יכול לקבל היום ממקור אחד פתרון תשתיות מקצה לקצה על בסיס Best of Breed".

את הכנס הנחה דורון זוברמן, מנכ"ל חטיבת השירות והפרויקטים, אינטרסרב, של א.מ.ת. מיחשוב. לדבריו, זהו כנס שהחטיבה שבראשותו בקבוצת א.מ.ת. מיחשוב עורכת כבר יותר מעשור. "ייעודם של כנסים אלו הוא טכנולוגי, ולא שיווקי", אמר. "הכנס מהווה משקל נגד לכנסים רבים בתעשייה, בהם מועברים מסרים שיווקיים. הדגש שלנו פה הוא טכנולוגי – לספק טיפים של מומחי החברה עבור לקוחותיה".

לאחר מכן החל החלק הטכנולוגי באירוע, בו המומחים של קבוצת א.מ.ת. מיחשוב הציגו נושאים שונים. ראשון הדוברים היה עוז מלמד, מהנדס תוכנה בכיר ומומחה טכנולוגי לתחומי לינוקס בחברה. מלמד הציג כלי ניהול מבוססי לינוקס של רד-האט – Yum, Cacti ו-Dstat, אשר עוסקים בתחומי הפצת תוכנה אוטומטית, ניטור ביצועים וניטור יישומים. הוא ציין כי שימוש בכלים מבוססי קוד פתוח מסייעים לצמצום עלויות התפעול של מערך ה-IT, ומנגד – מייעלים את הניהול שלו, תיאר את תכונותיהם הטכנולוגיות וסיים בציינו, כי "הטמעת כלים אלה הוכיחה את עצמה אצל לקוחותינו".

יצחק גולדברג, מוביל תחום סולאריס בחברה, הציג את החידושים בתחום. לדבריו, הגרסאות האחרונות של סולאריס כוללות מגוון טכנולוגיות מעניינות, המאחדות שירותים שניתנו בעבר בנפרד. הוא הציג כלי לבדיקת התאמת חומרת x86 שאינה מתוצרת סאן להתקנת סולאריס, טכנולוגיות למנהלי מערכות כגון וירטואליזציה של גרסאות סולאריס ישנות, וכן מערכת משופרת להתקנת חבילות תוכנה ושיפורים, שיאפשרו לה להיות מערכת אטרקטיבית יותר למשתמשי המחשבים האישיים.

יואל יעקובסן, ה-CTO של הקבוצה, דיבר על אחסון מבוסס זיכרון. לדבריו, בשנים האחרונות יש זינוק ביישומים של מערכות אחסון מבוססות זיכרון, "גם כדי לספק ביצועים טובים יותר וגם כדי לספק אמינות גבוהה יותר וצריכת אנרגיה נמוכה". הוא סקר את מגוון פתרונות האחסון מבוססי זיכרון לשוק הארגוני (בניגוד לשוק ההתקנים האישיים), החל ממערכות אחסון המותקנות בתוך המחשב ומספקות יחס ביצועים מיטבי, דרך מערכת אחסון חיצוניות מבוססות זיכרון וכלה בחידושים האחרונים  במערכות קבצים מבוזרות  הנסמכות על זיכרון גדול לכל שרת.

ישראל שיף, מומחה אחסון בקבוצה, דיבר על שכפול מהיר ויעיל של סביבות עבודה, באמצעות טכנולוגית FlexClone של נט-אפ. הוא הציג את טכנולוגיית ה-Snapshot של נט-אפ, שלדבריו, הוכיחה את עצמה במשך שנים כמימוש יעיל ואמין מאוד של Point-In-Time Checkpoint על מערכת הקבצים של מערכת האחסון. לדבריו, "הפתרון מאפשר להתקרב להגנה רציפה על המידע: הטכנולוגיה משכפלת באופן מיידי נתונים וערכות נתונים בצורת עותקים וירטואליים שקופים, המשפרים את הפרודוקטיביות וחוסכים בשטח אחסון ללא פגיעה בביצועים. היא חוסכת מקום עם תקורה מינימלית, כך שהארגון יוכל ליצור את כל העותקים המשובטים הדרושים לו". הוא סיים בהציגו חידושים מבית א.מ.ת מיחשוב ונט-אפ, המאפשרים למנהלי האחסון גמישות רבה יותר בשימוש בעותקים שנגמרו.

שלמה נשגב, ארכיטקט ראשי בקבוצה, הציג את תחום ההמשכיות העסקית, על בסיס מוצר סימנטק. לדבריו, "לחברה יש ניסיון ייחודי בהקמת מערכות, אשר מבטיחות רציפות עסקית באמצעות התאוששות אוטומטית באתרים מרוחקים. מוצרי התאוששות אלה ותוכנות נוספות של סימנטק, מהווים את התשתית העיקרית לרציפות עסקית". נשגב הוסיף כי "סימנטק היא החברה היחידה המאפשרת לארגונים יישום פיתרון הגנת מידע, ניהול וזמינות מערכות, ללא תלות או זיקה לפיתרון חומרה כלשהו, תוך כיסוי כל המערכות הפתוחות של ה-IT  בארגון", וסיים בהציגו את הארכיטקטורה הנדרשת למערכת על מנת למממשה.

סא"ל (מיל') דורון יצחקי, CTO באגף המיחשוב בשירותי בריאות כללית, הביא סיפור לקוח. הוא תיאר את פתרון הגיבוי המרכזי מבוסס PureDisk של סימנטק, שהוטמע על ידיהם ב-700 ממרפאות הקופה, ואת הדרך לבחירת הפתרון.

את האירוע חתמה הרצאתו של ערן כץ, "סוד הזיכרון המצוין".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים