יובל שחורי, סיסקו: "לעולם ה-IT בבריאות דרושה רשת חלקה ואמינה"

"כלל הטכנולוגיות עבור עולם הרופאה דורשות תשתית מתאימה. צריך לשלש ולרבע את התשתית, כדי להכיל את הקיבולות של התעבורה", אמר שחורי - מנהל טכנולוגיות עבור המגזר הציבורי בסיסקו ישראל ● הוא הדגיש, כי "כל המערכות הללו לא מחליפות רופא, אלא רק דוחות את המפגש עמו. הן משפרות את החיים, ובאות לידי ביטוי בעיקר בשעת החירום"

"לעולם ה-IT בבריאות דרושות תשתיות לרשת שיסייעו לה להיות אמינה, חלקה ומאובטחת ביותר, לטובת העברת הנתונים", כך אמר יובל שחורי, מנהל טכנולוגיות עבור המגזר הציבורי בסיסקו (Cisco) ישראל. שחורי דיבר בכנס Smart Doctor 2012, שנערך ביום ה' שעבר בהפקת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. את האירוע הנחו פלי הנמר – נשיא ויזם קבוצת אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס – העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שחורי, "האתגרים באספקת שירותי IT ותקשורת בשעת חירום רבים: כמות המטופלים גדולה; יש התרחבות של נקודות קיצון, המביאה לצורך במיון מהיר; הטיפול באירועי נפגעים מול הטיפול השוטף יוצר עומס; יש פחות מטפלים ויותר מטופלים; הנגישות של מטופלים למרכזי שירות קטנה, הן בשל בעיות סובייקטיביות כגון ניידות וגיל והן בשל בעיות אובייקטיביות כגון עומס צירי התנועה; קטנה הנגישות של משאבים ומומחים למרכזי השירות; קיימים אתגרים תשתיתיים כגון רוחב פס וכמות משתמשים". לדבריו, "וידיאו תופס 51% מתעבורת הרשת. אנו משתמשים בטכנולוגיית וידיאו לעולם הטלרפואה, בעיקר ברפואה הביתית וברפואה המניעתית".

הוא הציג כמה מפתרונות החברה, לרבות שירותי תרגום מרחוק. לדבריו, "יש לנו את היכולת להביא מערכת תרגום על ידי קיוסק, במסגרתה יושב מתורגמן בקול-סנטר ומתרגם את הנאמר, כדי להרגיע את המטופל. אנו עובדים על גיור היישום לעברית".

שירות נוסף, לדבריו, הוא נוכחות מרחוק. "שדרות היא דוגמה מצוינת לפריפריה הנמצאת תחת עומס גדול של אירועים. על ידי שימוש בווידיאו באיכות גבוהה, הרופא 'מקבל חולה' מרחוק".

שחורי ציין, כי "כלל הטכנולוגיות הללו דורשות תשתית מתאימה. צריך לשלש ולרבע את התשתית, כדי להכיל את הקיבולות של התעבורה". הוא הציג את רשת ה-MGN (ר"ת Medical-Grade Network) של החברה, והסביר כי היא מספקת את הבסיס עבור הרשת, כדי שזו תהיה אמינה, חלקה ומאובטחת. ה-MGN, אמר, תומכת בתקשורת יעילה בין רופאים, חולים, מנהלים ושותפים; דרישות רגולטוריות לפרטיות מטופל ואבטחת מידע; מטפלת במיזוג של קול, וידאו ורשתות; ומאפשרת המרת מידע בתצורות שנות.

"כל המערכות הללו לא מחליפות רופא, אלא רק דוחות את המפגש עמו", הדגיש שחורי לסיכום. "הן משפרות את החיים, ובאות לידי ביטוי בעיקר בשעת החירום. אם נהיה מוכנים בחירום, נוכל לתת שירותים חכמים יותר בעת השגרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים