זאב שטח, קומדע: "חתימה דיגיטלית בבחירות לכנסת תחסוך למדינה למעלה מחצי מיליארד שקלים"

"בישראל לא קיימת כיום מודעות מספקת לחיסכון בחומרי גלם. הבזבוז האדיר הזה מיותר וגורם לנזקים למשק, נזקים שהיו יכולים להימנע", אמר זאב שטח - מנכ"ל קבוצת קומדע ● לדבריו, "בחירות דיגיטליות ימנעו מצב שבו במהלך בחירות 'צמודות' אנחנו הולכים לישון עם זכייה של מפלגה אחת, ומתעוררים עם זכייה של מפלגה אחרת"

זאב שטח, מנכ"ל קומדע. צילום: קובי קנטור

"שימוש בחתימה דיגיטלית בבחירות לכנסת היתה חוסכת למדינה למעלה מחצי מיליארד שקלים", אמר זאב שטח, מנכ"ל קבוצת קומדע, בכנס שנערך בסוף השבוע ברמת גן. לדברי שטח, "מעבר לחתימה דיגיטלית בבחירות, על ידי חלוקת כרטיס אלקטרוני לכל בוחר, חוסך כמויות אדירות של נייר ומייתר את שיטת ספירת הקולות הנוכחית, בה נספרים דפי נייר מכל הקלפיות המפוזרות ברחבי הארץ". הוא הדגיש, כי "בחירות דיגיטליות ימנעו מצב שבו במהלך בחירות 'צמודות' אנחנו הולכים לישון עם זכייה של מפלגה אחת, ומתעוררים עם זכייה של מפלגה אחרת. היו דברים מעולם".

שיטת הבחירה הדיגיטלית תאפשר הצבעה באמצעות כרטיס אלקטרוני חכם והקלקת הבחירה על גבי מסך מגע בקלפיות ברחבי הארץ. המדובר בשיטה נוחה ויעילה יותר מהצבעה באמצעות פתקי נייר הנהוגה היום, שתאפשר קבלת תוצאות הבחירות בזמן אמת.

שטח הסביר, כי "בישראל לא קיימת כיום מודעות מספקת לחיסכון בחומרי גלם. הבזבוז האדיר הזה מיותר וגורם לנזקים למשק, נזקים שהיו יכולים להימנע". כבר היום, אמר שטח, "נחסכים למשק עשרות מיליוני שקלים בשנה בזכות השימוש בחתימה הדיגיטלית ובשימושיה הנוספים, כמו המרשם הדיגיטלי המיושם בקופות החולים, שחוסך בעלויות הנייר, וכמובן גם כסף וזמן לרופאים ולמטופלים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן כספי

    בחירות דיגיטליות זה הרבה מעבר לחתימות שאתה מנסה למכור, מר שטח. השיטה הזו לא בדוקה ומרובת סיכונים. יש דברים שלא כדאי לקפוץ לתוכם, גם, או בייחוד, אם מישהו מרוויח מכך.

  2. יובל

    האם חתימה דיגיטלית תביא לחסכון או לא זאת שאלה שמצריכה בדיקה. זה שכמה גופים ירוויחו (הרבה כסף) מכך לא צריך להוכיח לדעתי....

אירועים קרובים