קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!: אנחנו לא לחוצים להתמזג עם מיקרוסופט, למרות השקת בינג

"אין לנו שום קשר למיקרוסופט. אנחנו אתר גדול וחשוב בזכות עצמו", אמרה ברץ, אך ציינה, כי יאהו! תוכל לחסוך בעקבות מיזוג עם מיקרוסופט עד 700 מיליון דולרים ● בקשר לבינג, מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, אמרה ברץ, כי הוא ישפר את מעמדה של ענקית התוכנה, אבל "מיקרוסופט לא תגיע לנתח שוק גדול"

יאהו! איננה לחוצה לסגור עסקה על מיזוג עם מיקרוסופט – כך עולה מדברים שאמרה קרול ברץ, מנכ"ל החברה, בכנס שערך בנק אוף אמריקה בסן-פרנסיסקו. "אין לנו שום קשר למיקרוסופט, בשום תחום", אמרה. "אנחנו אתר גדול וחשוב בזכות עצמנו". עם זאת, היא הודתה, כי שילוב בין טכנולוגיית החיפוש של יאהו! לבין העוצמה של מיקרוסופט יכול להעניק ליאהו! יתרונות משמעותיים של גודל ולסייע לה להפיק הכנסות רבות יותר משירותיה.

ברץ אף המעיטה בחשיבותו של בינג – מנוע החיפוש החדש שהציגה ענקית התוכנה. היא אמנם הודתה, כי המנוע החדש ישפר את מעמדה של מיקרוסופט בשוק החיפוש, אך העריכה, כי לא יחולו שינויים משמעותיים בזירה. "יכול להיות שייווצר עניין מסוים, זמני, בבינג, אבל מיקרוסופט לא תגיע לנתח שוק גדול", אמרה.

לדברי ברץ, יאהו! תוכל לחסוך בעקבות מיזוג עם מיקרוסופט עד 700 מיליון דולרים, ובכל מקרה – "לא הרבה יותר" מחצי מיליארד. סכום זה נמוך בהרבה מההערכות עד כה. בשנה שעברה אמר המשקיע קרל אייקן, שמכהן כיום במועצת המנהלים של יאהו!, שהחברה יכולה לחסוך מהמיזוג סכום של בין 1.1 ל-1.6 מיליארד דולרים לשנה. יאהו! מסרה אז, כי החיסכון הכספי הישיר שלה ממכירת נכסי החיפוש לא יעלה על 750 מיליון דולרים. עתה אמרה ברץ, כי "בעבר נזרקו לאוויר מספרים גבוהים, אך מי שהשמיעו אותם לא ידעו על מה הם מדברים. ודרך אגב, מאז ביצענו קיצוצים רבים".

בשבוע שעבר אמרה מנכ"ל יאהו!, כי כל עסקה שתהיה קשורה לנכסי החיפוש של החברה חייבת לכלול "המון כסף" וטכנולוגיה מתאימה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים