רב-שיח: הטכנולוגיה שמאחורי מערכת הבריאות

לקראת כנס Smart Doctor 2012, שיתקיים ב-25 באוקטובר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, ערכה מערכת אנשים ומחשבים רב-שיח בנושא מיחשוב רפואי ● דלית קאופמן, מכבי שירותי בריאות: "עולם הרפואה מתפתח ומתקדם לכיוון טלרפואה" ● איתי זימן, מכבי דנט: "הדגש שלי בניהול הטכנולוגי הוא על KISS, ראשי תיבות של 'שמור על פשטות וטיפשות'" ● רונית ויינשטיין מאלבטרוס ישראל סיפרה על החברה ועל פעילותה

"עולם הרפואה מתפתח ומתקדם לכיוון טלרפואה", אמרה דלית קאופמן, האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות, ברב-שיח בנושא מיחשוב רפואי. המפגש נערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס Smart Doctor 2012, שיתקיים ב-25 באוקטובר במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. מנחה רב-השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

עד לפני שלושה חודשים, אמרה קאופמן, היא הייתה מנהלת תוכניות לניהול מחלות במכון גרטנר. לדבריה, ב-2007 הוקם מיזם משותף למכבי ולמכון, במטרה לספק שירותי רפואה טובים יותר בפריסה ארצית. במסגרת המיזם, הוקמו עשרה מרכזי אי-ספיקת לב בארץ, לצד מוקד ארצי, צוותי אחיות וגיבוי רפואי. המחקר אודות החולים נוהל בטלרפואה, כאשר נתוני הלחץ דם שלהם, משקל, דופק ועוד, הועברו באמצעות טאבלטים ייעודיים. "תחום הרפואה מרחוק טומן בחובו יכולת קבלת נתונים רפואיים בצורה פשוטה", אמרה קאופמן, "יחד עם זאת הוא עלול לייצר נתונים שגויים", סיכמה.

איתי זימן, מנמ"ר מכבי דנט, סיפר כי החברה משתייכת לקבוצת מכבי שירותי בריאות, ורוב לקוחותיה הם מבוטחי מכבי, אך לא בהכרח. מכבי דנט משרתת כמיליון לקוחות, מפעילה 49 מרפאות שיניים ומעסיקה 1,950 עובדים. "הדגש שלי בניהול הטכנולוגי הוא על KISS, ראשי תיבות של 'שמור על פשטות וטיפשות'. המנכ"ל ואני מקפידים על עקרון זה לאורך כל הדרך".

איתי זימן, מנמ"ר מכבי דנטכך, אמר זימן, כי "כל המחשבים בחברה הם תחנות קצה 'טיפשות' של חברת BIG, דבר שמאפשר ניהול מרכזי קל ותמיכה בתקלות. מדובר במחשבים ללא דיסקים וללא חלקים נעים ולכן הם יכולים לעבוד גם 10 שנים ללא תקלה". בנוסף, אמר, "אנו עובדים בטכנולוגיית סיטריקס (Citrix), המאפשרת לשרת אחד לתת שירות ל-50 משתמשים בבת אחת, מבלי שתהיה משמעות לתחנת קצה. כך, בכל תחנה רואים את אותה תצוגה".

לדבריו, יש מיעוט של מערכות מידע בחברה, בשל פיתוחים שבוצעו על מערכת הפריוריטי (Priority) המשמשת כמערכת ה-ERP של מכבי דנט. "לדוגמה, מערכת רשומה רפואית ממוחשבת נבנתה בצורה אינטגרלית בתוך מערכת הפריוריטי, ומתממשקת בצורה מלאה עם כל הלוגיקה העסקית של מערכת ה-ERP, במקום לבנות ממשקים רבים למערכות חיצוניות".

הוא סיים באומרו, כי "הוצאנו את כל מכונות הצילום השונות של הרשת, וכיום משתמשים במרכזי הדפסה של סמסונג (Samsung) הזהים בכל הסניפים – גדולים וקטנים, כדי לפשט את התמיכה. בנוסף, אין פקסים ברשת – רק פקס ישיר מתיבת הדואר האלקטרוני ואליה. החוכמה היא לפשט את הניהול, שכן קל לפתח את עצמך לדעת".

רונית ויינשטיין, מנהלת התפעול של אלבטרוס ישראלרונית ויינשטיין, מנהלת התפעול של אלבטרוס ישראל, סיפרה ברב-השיח כי מקורה של החברה הוא בבריטניה, שם הם מספקים פתרונות BI למערכות בריאות. בין שאר הפתרונות, ציינה, מציעה אלבטרוס את פתרון ה-Patient Cost Benchmarking, אשר מספק השוואה של עלויות הטיפולים שונים בבתי חולים.

החברה, ציינה ויינשטיין, משרתת 40 בתי חולים באנגליה, והפתרון אותו הם מספקים משווה את העלויות השונות של השירותים הניתנים על ידי כוח האדם המקצועי בבתי החולים. לדבריה, תחת עקרון של שמירה על פרטיות החולים, נעשה שיתוף פעולה בין בתי החולים השונים לטובת השוואות העלויות השונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים