יואל בר גיל, מר-טלקום: "יש בעולם מיליארדים שהם בעלי טלפון חכם בלא חשבון בנק – ושם ההזדמנות העסקית"

"רוב השוק הסלולרי שם מתאפיין במודל של תשלום מראש, בריבוי מפעילים ובכך שללקוחות אין חשבונות בנק וכרטיסי אשראי", הסביר בר גיל בכנס mPay Isarel ● לדבריו, "אנו מציעים להם לפתוח חשבון נייד ומאפשרים אחידות בין הטלפונים השונים, שימוש באותה לוגיקה של השירות ו-'ריבוי כיסים' - גם חשבון בנק וגם חשבון אשראי" ● משה מלו, ישראכרט: "תחום התשלומים בסלולר נולד בעולם המתפתח, והוא תולדה של הצורך לעבור מתשלומי מזומן לעבר כרטיסי אשראי"

"יש בעולם כשני מיליארד אנשים, רובם בארצות מתפתחות, שהם בעלי טלפון חכם אך אין ברשותם חשבון בנק – ושם טמונה ההזדמנות העסקית", כך אמר יואל בר גיל, ה-CTO של מר-טלקום. בארצות אפריקה הצרפתית, הוסיף בר גיל, רק ל-9% מהתושבים יש חשבון בנק, ובארצות אפריקה הבריטית הנתון עומד על 10% עד 15%.

בר גיל אמר את הדברים בכנס mPay Israel. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. את המליאה המרכזית באירוע הנחה ויקטור איררה – יושב ראש ועדת ההיגוי של הכנס, יועץ מיחשוב בכיר ומנכ"ל Smart e-moon. לדברי בר גיל, "מה שמאפיין את השוק הזה במדינות המתפתחות הוא אוכלוסייה רבה, עם חדירת סלולר רבה. רוב השוק הסלולרי מתאפיין במודל של תשלום מראש, בריבוי מפעילים ובכך שללקוחות אין חשבונות בנק וכרטיסי אשראי, כי הכלכלה כולה מבוססת מזומן. אנו מציעים להם לפתוח חשבון נייד ומאפשרים אחידות בין הטלפונים השונים, שימוש באותה לוגיקה של השירות ו-'ריבוי כיסים' – גם חשבון בנק וגם חשבון אשראי".

המערכת של מר-טלקום, אמר בר גיל, "משתלבת עם מערכת של M-Banking ועם eMoney. יש לנו שיתופי פעולה עם חברות בתחום. ליבת המערכת היא רבת שירותים, אשר תומכת בכמה שפות וסוגי מטבע". הוא סיים בציינו, כי בהיבט של ארכיטקטורת המערכת, "חייב להיות בנק על מנת לתת את הגיבוי הרגולטורי ולאפשר ניהול כספים של אחרים".

משה מלו, מנהל פעילות הסלולר והאינטרנט בישראכרט. צילום: קובי קנטורמשה מלו, מנהל פעילות הסלולר והאינטרנט בישראכרט, אמר כי תחום התשלומים בסלולר נולד בעולם המתפתח, והוא תולדה של הצורך לעבור מתשלומי מזומן לעבר כרטיסי אשראי. הוא תיאר את התפתחות עולם התשלומים וחילק אותה לדורות: דור ראשון – תשלום מאדם לאדם, דור שני – תשלומים קטנים במקומות הומי אדם, תחנות רכבת ובתי קפה, והדור השלישי – תשלומים בכל מקום בו ניתן להציע הצעת ערך ללקוח. הצורך ללקוח הפרטי ברור, אמר מלו: "התשלום באמצעות מכשיר נייד שממילא מצוי איתנו ומביא לנו עולם עשיר של חוויית קניה".

"אין ספק לגבי הבשלות הטכנולוגית של הפתרונות השונים", אמר מלו, "כמו גם שבמדינות מתפתחות, בהן אין תשתית תשלומים או כספומטים, קיים גם מודל עסקי". השאלה, ציין, היא האם בעולם המפותח קיים מודל עסקי ו-"האם צ'ופר כגון קיצור התור, יכול להיות מודל עסקי מספיק".

הוא העריך, כי "בסופו של יום פתרונות רבים יחיו זה לצד זה. הם יהיו בעלי זכות קיום רק אם יספקו מענה על צורך אמיתי, פשטות שימוש, חוויית לקוח עשירה ומענה על בעיות אבטחת מידע". הוא סיים באומרו, כי "ישראכרט פתוחה לשיתופי פעולה עם כל חברה בתחום התשלומים בעולם הנייד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבנר

    אתמול פורסם כי שלשום נמכר הסמארטפון המיליארד מאז ראשוניו לפני 12 שנים. הקלות המרגיזה כל כך להפריח נתונים חסרי בסיס על מנת לתמוך בהנחות (שללא קיומם היו) חסרי בסיס פשוט מקוממת.

אירועים קרובים