טיקטוק ישראל ו'זיכרון בסלון' השיקו פרויקט להנצחת זיכרון השואה

על רקע יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל בסוף השבוע, נבחרת של יוצרי תוכן מובילים עברה "ריטריט" השראתי מטעם מיזם 'זיכרון בסלון', במטרה להנגיש את נושא השואה ולהעלות מודעות בטיקטוק למאבק העולמי באנטישמיות

מימין: מרדכי צ'כנובר, שורד השואה; משמאל: משתתפי ה"ריטריט" של 'זיכרון סלון' וטיקטוק ישראל.

על רקע יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיחול בסוף השבוע הקרוב (ש'), והאנטישמיות הגואה בעולם, טיקטוק ישראל משתפת פעולה עם מיזם 'זיכרון בסלון', כדי לספק לקהילה משאבים חינוכיים ללימוד על השואה, הקהילה היהודית והמאבק באנטישמיות, מטעם יוצרי התוכן האהובים עליה. לפי טיקטוק, המהלך מבוצע מתוך הבנה כי חינוך הוא אחת הדרכים החזקות ביותר להתמודד עם שנאה ולהבטיח עתיד טוב ומכיל יותר.

נבחרת של כ-30 יוצרי תוכן מובילים בישראל – בהם אביתר עוזרי, ליאל אלי, מיה דגן, אסתר אווקה, אלכס שולץ, נועה אסטנג'לוב, דקל ורד כץ, אלינה רבינוביץ, אוראל צברי, אוהד הנווד, ירדן טויזר ורבים נוספים – לקחה חלק ב"ריטריט" חינוכי בן יומיים, שנערך במלון דן תל אביב וכלל סדרה של הרצאות, פעילויות חינוכיות, מפגש עם ניצולי שואה ומעגלי שיח, זאת במטרה לתת ליוצרים כלים יצירתיים וכלים חינוכיים-אינפורמטיביים כיצד לגשת ליצירה שקשורה לזיכרון השואה, למאבק באנטישמיות ולהסברה.

במסגרת ה"ריטריט", יוצרי תוכן בולטים בטיקטוק בישראל, שלחלקם גם השפעה גלובלית במדינות אחרות, למדו כיצד להפוך לשגרירים של טיקטוק ו'זיכרון בסלון', במטרה לחנך ולהעשיר את הציבור, ובעיקר את הדור הצעיר, בנושא השואה והמאבק באנטישמיות.

בין התכנים שעברו בסדנה נכללה גם שיחה עם מרדכי צ'כנובר וחנה גופרית, שורדי שואה, מפגש עם אילון לוי, דובר מערך ההסברה הלאומי, ומפגש סלון עם הזמר והיוצר עברי לידר, בן הדור השני, ששיתף כיצד הסיפורים של אימו שורדת השואה השפיעו על היצירות שלו.

שיתוף הפעולה שהחל יימשך עד לשיאו ביום השואה הישראלי – ובזמן הזה כל יוצרי התוכן יעלו סרטונים לפלטפורמה שיתאגדו תחת ההאשטאגים #זיכרוןבסלון ו-#ליצורולאלשכוח.

משפיענים מקומיים ב"ריטריט" של 'זיכרון סלון' וטיקטוק ישראל.

משפיענים מקומיים ב"ריטריט" של 'זיכרון סלון' וטיקטוק ישראל. צילום: זיו טולדנו

"עלינו לפעול להעלאת המודעות לזיכרון השואה בכל רחבי העולם"

אביעד רוזנבוים, מנהל פעילות התוכן של טיקטוק בישראל: "חינוך הוא אחד האמצעים היעילים ביותר להילחם באנטישמיות ובשנאה. שיתוף הפעולה עם 'זיכרון בסלון' יעזור לנו לשמר את זיכרון השואה במרחב הדיגיטלי, ולהעלות מודעות לנושא החשוב, בעיקר בימים בהם האנטישמיות בעולם גואה. אנו נרגשים לראות כיצד יוצרי התוכן שלנו ישתמשו ביצירתיות ובקול שלהם כדי להפיץ את המסר המשמעותי הזה".

מורן ציפר, מנכ"לית שותפה במיזם זיכרון בסלון: "המלחמה באנטישמיות הפכה לאחת מאבני הדרך החשובות ביותר עבור מדינת ישראל. בימים אלה, בהם האנטישמיות הולכת וגדלה, פייק ניוז ומסרים אנטי-ישראליים, מוכיחים לנו יותר מתמיד שעלינו לפעול להעלאת המודעות לזיכרון השואה בכל רחבי העולם – על מנת להבהיר בצורה החזקה ביותר את מחיר האנטישמיות והסכנות הטמונות בכך. שילוב כוחות בין זיכרון בסלון, שלמעלה מעשור פועל בישראל ובעולם ומעודד קיום סלונים להנצחת הסיפורים, הזוועות, והגיבורים שהיו בשואה, וטיקטוק ישראל, שהיום היא אחת הפלטפורמות המובילות בעולם לקידום תכנים בקרב הדור הצעיר והבוגר, הוא למעשה הכוח שלנו, שבאמצעותו נוכל להביא לשינוי ולחינוך מחדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים