בפעם הראשונה מאז 2021: הביטקוין חצה את רף ה-50 אלף ד'

שער המטבע הווירטואלי הגיע הבוקר (ג') ל-50,222 דולר ליחידה ● העלייה - על רקע האישור של ה-SEC להנפקות ETF כקרנות סל של ביטקוין והציפייה להורדת הריבית בארצות הברית

עולה עולה. ביטקוין.

הביטקוין חצה אמש (ב') את הרף של 50 אלף דולר ליחידה, בפעם הראשונה מאז נובמבר 2021. לאחר מכן, המטבע התנהג בתנודתיות, תוך שהוא יורד ועולה חליפות, מתחת ומעל לרף הזה. הבוקר עמד שערו על 50,222 דולר ליחידה, אולם לאחר מכן הוא שב וירד, ונכון לפרסום שורות אלה הוא מגיע לקצת פחות מ-49,900 דולר.

הביטקוין, כמו יתר המטבעות הווירטואליים, הוא מטבע תנודתי, אולם המגמה הכללית שלו היא עלייה: מאז פברואר אשתקד ועד היום שערו צמח ב-128.5%, ובחמש השנים האחרונות הוא זינק ב-1,114%. מתחילת השנה הנוכחית גדל שערו של המטבע הווירטואלי המוביל בקרוב ל-13%.

שתי הסיבות העיקריות לחציית הרף של 50 אלף דולר ליחידה הן האישור שניתן על ידי ה-SEC בחודש שעבר להנפקות ETF כקרנות סל של ביטקוין, שמאפשרות למשקיעים להשקיע מבלי לעשות זאת באופן ישיר, והציפייה שהפד יוריד את הריבית בארצות הברית מאוחר יותר החודש.

מומחים מעריכים כי הביטקוין ימשיך לעלות בחודשים הקרובים, עקב הסיבות הללו ומאחר שבאפריל הקרוב יתקיים אירוע "חציית הבלוק", כפי שהוא קרוי בשפה של קהילת הביטקוין. נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי, אמרה בחודש שעבר בראיון לאנשים ומחשבים כי "אירועי 'חציית הבלוק' מביאים לירידה בהיצע של המטבעות החדשים שניתן לסחור בהם. באירועים האלה, הכורים של המטבעות הווירטואליים רוצים להעלות את המחיר, ובדרך כלל מצליחים".

התאוששות הביטקוין בתקופה האחרונה מגיעה לאחר שהמטבע, כמו שוק הקריפטו באופן כללי, סבל מפרשיות הונאה שונות, ובמרכזן במקרים של בורסת הקריפטו בינאנס ושל סם בנקמן-פריד והבורסה שהקים, FTX.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים